donderdag 2 september 2010

Breien of haken

Hoewel ik nog steeds graag borduur aan Tender Loving ben ik nu ook op zoek naar brei en haakpatronen.
Tender Loving bestaat overigens uit 9 patroonbladen en ik mag nu inderdaad naar beneden gaan werken.
Op de bladzijde die ik nu doe zie je een poesje komen!
Erg leuk, ook omdat wat meer kleuren inzitten.
De achtergrond was namelijk vrij saai om te doen, maar dat staat er nu op!

Maar goed, vandaag heb ik dus wol gekocht bij de Zeeman.
Ik was namelijk een beetje aangestoken door Esther!
De lichte wol wil ik gaan gebruiken voor een kussen of plaid.
Ik heb hier wel een patroontje voor gevonden, dat is tricotsteek met een kabel erin.
Van de paarse wol wil ik het liefst een trui maken maar helaas kan ik hier nog geen geschikt patroon voor vinden.

6 opmerkingen:

  1. Heel veel plezier met haken enz, ik heb geleerd dat je daar een ander soort geduld voor moet hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leukkk!!! Ik kan me uren vermaken op www.ravelry.com ...... je kan op kussens zoeken of wat je maar wil...en echt je weet niet wat je ziet ;)))
    Ik heb daar een acc onder de naam: E-sther

    groetjessss

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je voor de tip, ben er gelijk gaan kijken en zoeken. Helaas wel allemaal engels he...dat is met patroonlezen niet echt gemakkelijk.Zal nog eens verder zoeken bij de bladen en misschien eens in de bieb, probleem is dat ik een tijd geleden heel veel breibladen heb weggedaan...dacht dat ik het toch nooit meer zou gaan doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klopt en dan nog verschillen in amerikaans en engels..... ik gebruik altijd deze site voor vertaling:
    http://www.beads4fun.nl/index1.html
    Ooohh wat zonde van die bladen....ik heb laatst mijn oude haakboekjes van mijn moeder (van durable) buiten laten liggen....en jawel....regen regen regen....aarrgghhhh...die kon ik dus weggooien...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. http://www.freepatterns.com hier heb je ook redelijk wat patronen, voor vanalles en nog wat. Maar ja.. Het is in het engels! Ze hebben er trouwens ook wel een paar leuke borduur patronen. :)

    Mooie paarse kleur hoor.. :O
    Die hadden ze bij de zeeman hier in de buurt niet.. :(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een beetje een late reactie misschien, maar op deze site: http://www.garnstudio.com staan ook nog wel eens leuke patroontjes.
    Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden!