zondag 17 oktober 2010

Maria


Natuurlijk was ik al weer aan het volgende werkje begonnen.
Want een dag zonder borduren?
Dat bestaat niet!
Dus na het voltooien van de Abessijn ben ik begonnen aan mijn pakketje van Pinn.
Dat is een ontwerp van Saifhon Borisuthibundit.
Het stelt Maria met kind voor.
Het patroon werkt niet echt prettig omdat het in kleur is en veel kleine tekentjes heeft.
De kleuren lijken ook nog eens op elkaar dus het is opletten geblazen.
Ook wordt er gewerkt met gecombineerde draadjes en daar ben ik ook niet zo'n fan van...
Maar de zijde is wel erg mooi!
Die gaat als boter door de stof, zo zacht.
Heerlijk gewoon.
Ook de kleuren bevallen me erg.
Het is niet zo erg groot, 130 bij 160 steekjes,
dus dat is wel vol te houden.
Mijn HAED ligt nog steeds in de ruststand....

6 opmerkingen:

  1. Het is een mooi patroon en je bent alweer aardig op weg! Met gecombineerde draadjes heb ik nog nooit geborduurd, maar het lijkt me niet makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo te zien ga je toch weer aardig vlot, succes ermee, het lijkt mij dat bij het kindje de kleuren in ieder geval iets lichter zijn.

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Apart patroon, maar word zeker weg, je hebt al veel gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt al een mooi stukje gedaan.
    Ik heb ook nog zijde liggen, zo te lezen, moet ik dat nodig eens proberen ;)
    Een mooi patroon, ben benieuwd hoe het vordert ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I'm interested to see how this project turns out. What a coincidence that we were in same Cross Stitcher. =)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je gaat al weer lekker, leuk zeg. Dat met die gecombineerde draadjes wordt ik af en toe niet goed van, maar het maakt het patroon vaak wel mooi.
    Groetjes,
    Amarins

    BeantwoordenVerwijderen