zondag 14 november 2010

Nostalgie


Afgelopen zomer kreeg ik de haakkriebels.
Tijdens gesnuffel op een rommelmarkt kwam ik een tijd geleden ineens een oud boekje tegen waarin ik tot mijn vreugde een patroon tegen kwam van een pop die ik ooit als 11/12 jarig meisje heb gemaakt op school.
Ik herinner me nog zo goed dat ik die van mijn handwerkjuf, juf Miedema, mocht maken in plaats van de in mijn ogen saaie trol die de rest moest doen.
De pop heb ik nog steeds.
Nu heb ik er een remake van gemaakt en bleek dat de juf het wel iets vereenvoudigd had.
De nieuwe versie vind ik ook erg leuk geworden, al zeg ik het zelf!
Zal nog eens kijken waar mijn oude popje is gebleven, die ligt namelijk ergens op zolder en ik had nu even geen zin daar te gaan rommelen.

Over rommelen gesproken..
Er is niks leuker dan te neuzen op een bazar!
Lekker kijken tussen boeken en tijdschriften of er nog iets bij is waar je nog wat leuks uit kan halen.
En jawel, het kostte wat moeite maar ik vond er het Nieuwe Handwerkboek...nu inmiddels allang ouderwets natuurlijk.
Maar er staat een patroon in van geborduurde slofjes en dat leek me toch wel leuk om nog eens te maken!

3 opmerkingen:

  1. je pop is leuk geworden,worden dit soort dingen nog gedaan tegenwoordig?
    Ik weet wel dat ik nu veel profijt heb van de handwerklessen van vroeger.

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, wat ik zo merk en om me heen hoor en zie, leren kinderen van nu bar weinig technieken.Zelfs punniken kennen ze niet! of vingerhaken...
    Ik vind dat erg jammer.Net als jij heb ik er nog steeds veel plezier van dit allemaal WEL geleerd te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke pop! Ze doet me denken aan een popje dat ik vroeger als kind ook gehaakt heb. Van nostalgie gesproken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen