woensdag 1 december 2010

De eenhoorn



Allereerst: bedankt allemaal voor jullie reacties!
Altijd erg leuk om te lezen!

Zo, en dan heb ik nu de Eenhoorn uit de kast getrokken.
Aan zijn staart.
Wat een vervelend beest.
En wat een vreselijke hoop werk ga ik hier nog aan hebben!
Turbonaald of niet...

Geen idee waar je die naalden koopt.
Zo af en toe slaat die van mij ineens op hol.
Maar wat daar het geheim van is???

Ik heb hier een foto van voor en na geplaatst.
En voor de goede kijker...de hele rand moet nog!

Trouwe lezers van mijn blog weten ook waarom deze eenhoorn in de kast lag.
Vorig jaar was ik er enthousiast aan begonnen.
Mijn eerste grote werk.
Het patroon bestond uit een stapel bladen.
Die ik vervolgens aan elkaar had geplakt.
Al met al helemaal verkeerd aangepakt.
En dan krijg je er gauw genoeg van!

Een paar maanden geleden een nieuwe start gemaakt.
Blad voor blad en met garenkaarten.
Maar veel schot zit er nog niet in.
Toch mag ik van mezelf even geen nieuwe grote werken opzetten totdat mijn ufo's een beetje zijn weggewerkt.
Ook al kriebelt het enorm om aan Zusje te beginnen!

13 opmerkingen:

  1. Hallo Pauline,

    Hihi, dat was nogal een gevecht zekers, al goed dat je geen stamp hebt gekregen, dat beest zo uit de kast trekken :-)

    maar het ziet er wel een prachtig borduurwerk uit!
    Dus doe eens wat voort. :-) want ik wil het geheel nu wel zien hoor.

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat word het zo'n mooi werk, ik snap hoe moeilijk het is om iets weer op te pakken, maar het resultaat mag er ook wel zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dapper om hem weer uit de kast te trekken hoor....
    En dan heb je volgens mij het leukste gedeelte al klaar....maaaaaar als je nou de bovenste blauwe rand klaar hebt en je dan als beloning aan Zusje begint :P:P:P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Afwisselen? Een blad van de eenhoorn en dan een stuk van Zusje? En zo te zien heb je alweer een heel stuk blauw gedaan daar bovenaan. De eenhoorn komt vast heel mooi uit tegen al dat blauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben het volledig met de andere eens,misschien helpt het om de blz. om en om tedoen(en er dan niets anders bij te doen, heel moeilijk denk ik.)

    Succes ermee,

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. maar wat een voldoening als je deze eindelijk eens af hebt !
    je hebt toch zeker dochter wel schriftelijk vastgelegd verplicht het uieindelijke werk tot in de lengte van dagen duidelijk in het zicht op te hangen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel veel succes en moed gewenst! Maar dit gaat je wel lukken, je bent zo goed bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Pauline , wat een werkje heb je weer voor de boeg, dapper dat je er toch aan begint terwijl het niet helemaal jouw ding is.Veel succes
    Liefs
    Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  9. It looks amazing, Pauline!!! I'm so glad you're stitching it again. And for sure.... turbo needle!! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wens je veel moed om verder te werken want het is echt een mooi patroon. Ik ben ook al benieuwd naar de volgende update.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hahahahaha geloof best dat je naald eens op hol slaat de mijne zou dat ook wel eens mogen doen ;) ! Je eenhoorn mag dan een lastig dier zijn maar hij is echt wel heel mooi hoor , prachtig patroon !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik wou dat mijn naald op hol sloeg want heb ook zoiets in de kast liggen van veel bladen maar dan met wolven maar ik zie dat meer zitten om lekkker buiten op mijn buitenverblijf te doen lekker alleen en rustig in de bossen maar dat zit er voor mij momenteel niet in.Trouwens ik vind die eenhoorn wel prachtig.
    Groetjes
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen