zaterdag 11 december 2010

Vogeltje





Uit een heel oud blad van Handwerken heb ik dit patroontje gehaald.
Het is een vogeltje zoals ze dat op Kreta maken.
Zelf vind ik het een duifje, past goed bij Kerst of Pasen als brenger en symbool van de vrede.
Daarom heb ik deze ook voor de kerst gehaakt.
Misschien ook wel omdat er bij ons vroeger een vogel aan de lamp hing met een kerstmannetje erop, dat ik een witte vogel ben gaan associëren met Kerst.
De vogel wordt eigenlijk aan 1 stuk gehaakt, geen losse onderdelen dus, behalve dan het snaveltje.

En zo blijf ik wel bezig!
Nog zoveel ideetjes en plannetjes.....een mens wordt soms wel eens moe van zichzelf!

8 opmerkingen:

  1. Heel mooi Pauline. Hol jezelf niet voorbij hé met al je plannetjes.
    Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige vogel! Straf dat het uit één stuk is. Die vleugels zijn echt mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het blijft een verrassing er op je blog tezien is, zoveel verschillende dingen.
    Echt heel leuk om naar te kijken.
    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Pauline,

    Amai dat je dat kan ség, knap hoor !!

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk!!
    Grappig he dat je soms de leukste dingen uit oude bladen kan halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend leuk! Grappig dat het uit een stuk gemaakt wordt. Wij hadden vroeger geen kerstboom, maar wel een kersttak met een wit vogeltje erin. Interessant dat iets dergelijks op Kreta ook gemaakt wordt, is me niet opgevallen toen ik er was, maar prikkelt wel m'n nieuwsgierigheid...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, Corina, er stond een erg leuk artikel bij.Daarin stond dat vrouwen op Kreta op straat dit zitten te doen, maar ja het is wel een oud blad hoor, zeker iets van 30 jaar geleden( 1980)
    Dus ach, alles zal ook daar wel veranderd zijn helaas.

    BeantwoordenVerwijderen