zondag 9 januari 2011

Knifty knitter


Zoals ik pas al vertelde heb ik laatst in de hobbywinkel een Knifty knitter gekocht.
Simpel gezegd is het gewoon een groot punnikapparaat.
Maar dan wel eentje waar je ook allerlei steken op kan uitvoeren en waarmee je eigenlijk dezelfde dingen kan als met "gewoon"breien.
Ik moet zeggen dat het zelfs verslavend is!
Heerlijk ontspannend ook.
Daarom ook bij uitstek geschikt voor mensen die snel last hebben van overbelaste spieren.
En het is ook nog eens niet moeilijk!
Wel jammer dat je er eigenlijk verschillende nodig hebt om alles te kunnen maken wat ermee mogelijk is.Want de Knifty knitters zijn er in veel soorten en maten.
Via internet is er al best wat over te vinden waaronder een goede Nederlandse site met alle uitleg over steken, opzetten en patronen.( google op: knifty knitter)
In een dagje heb ik het mutsje gemaakt, een leuke en goede oefening.
Gewoon 2 bollen acryl tegelijk opzetten en je hebt in no time een kindermuts.
Nu alleen nog een kind er voor zoeken...haha.

8 opmerkingen:

  1. Hallo naamgenoot,
    wat leuk dat je mijn blog bezocht hebt. Pauline is nu eenmaal een naam die niet zoveel voorkomt.
    Wat maak je leuke dingen. Ik ga je volgen. Ik heb nu eventjes weinig tijd, maar ik ga je blog eens goed doorspitten.
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk mutsje. Maar nee, ik laat me niet verleiden, ik hou me bij het borduren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had dat apparaatje al op de beurs gezien, maar nu snap ik het pas hahaha.Schattig mutsje hoor....
    Liefs
    Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat gaat zeker veel gebruikt worden denk ik zo.
    Het mutsje ziet er goed uit.

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vroeg me al ernstig af wat voor ding je nu toch had gekocht....
    Maar zo te zien lijkt het erg leuk om te doen!
    Ik ga maar eens googlen.....
    Leuk mutsje trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Pauline dat ziet er leuk uit om te doen
    en zeker met mijn pijnlijke arm ik ga eens een kijkje nemen op die site
    Knuffels
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb onlangs ook de knifty knitter gekocht, maar eerlijk gezegd durf ik er nog niet aan te beginnen. Ze zeggen dat het makkelijk is, maar ik weet het nog niet.
    Maar die muts is in ieder geval goed gelukt.
    Mooi is ie.
    gr. Meijra

    BeantwoordenVerwijderen