zaterdag 12 februari 2011

Iets heel anders!


Dat ik een bezige bij, of beter gezegd "Pien" ben, is jullie vast al opgevallen!
Maar dat beperkt zich niet alleen tot handwerken.
Ook op muzikaal gebied heb ik het druk.
Al bijna mijn hele leven ben ik bezig met muziek maken.
Ooit op mijn 7e begonnen met blokfluit spelen.
Daarna 9 jaar klarinet gespeeld, tot mijn 18e, en toen een overstap gemaakt naar de hobo.
Vele jaren les gehad en gespeeld in verschillende harmonieorkesten.

Maar hoe gaat dat in het leven...je trouwt, krijgt kinderen.
Door een verhuizing stopte ik met het bespelen van mijn instrument.
Want zelf een instrument kopen, daar had ik nooit het geld voor.
Wel ben ik toen gaan zingen en bleek ik dat oook heel aardig te kunnen.
Dat zingen, als sopraan, doe ik nog steeds met veel plezier, zelfs heb ik regelmatig solo's!

Maar na een tijd begon het toch weer te kriebelen.
De kinderen waren groter en ik wilde toch wel graag weer wat bespelen.
Dus toen werd er eindelijk een instrument aangeschaft, de klarinet.

Dit heb ik nu alweer een jaar of 6 gedaan.
Onlangs keek ik rond op zoek naar een nieuwere, betere.
Tja...en toen was er mijn vriend die zei: waarom koop je nu eindelijk niet eens een hobo??
Want mijn vriend blijkt diep in mijn hart te kunnen kijken.
Dat instrument is en blijft natuurlijk mijn grote liefde.
Maar is wel veel ingewikkelder en veeleisender om te bespelen, naast werk en gezin.

Toch liet het me daarna niet meer los.
En dus.......jawel, ik heb een hobo aangeschaft!!!
Geen nieuwe, en als ik pech heb moet er nog het een en ander aan gebeuren, maar toch!
Eindelijk heb ik een eigen hobo!
Als een kind zo blij.
En tot mijn vreugde kreeg ik er nog geluid uit en wist ik nog veel grepen.
Net als fietsen, jong geleerd is oud gedaan!

9 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen Pauline, zelf heb ik vroeger veel gezongen in een koor en ik heb een tijdje klarinet gespeeld.
    Helaas doe ik beide niet meer, misschien ooit nog eens een muziek instrument maar het zal dan geen blaasinstrument worden.

    Een fijn weekend,
    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk voor je dat je een oude liefde weer hebt opgepakt. Zelf heb ik nooit een instrument leren spelen en dat altijd als een gemis gezien. Wel jaren gezongen met veel plezier.
    groetjes en een fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Pauline,

    Wat tof voor je...een (lange) droom die eindelijk mag uitkomen, geniet ervan hoor ! Denk dat jij nu met een glimlach van oor tot oor zit hé :-)

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, proficiat! Zelf ben ik helemaal niet muzikaal aangelegd. ik mocht vroeger in de klas niet meezingen omdat ik té vals zong! Maar hobo is altijd één van mijn lievelingsistrumenten geweest. Het doet me altijd denken aan Peter en de Wolf.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. WOW Pauline , je kan echt een beetje van alles , gefeliciteerd met je aankoop en aangezien dat een oude liefde is ga je er vast en zeker veel plezier aan beleven .... geniet er van meis !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij bent inderdaad een bezig bijtje. En ik heb veel respect voor mensen die een instrument kunnen bespelen.Veel succes met je hobo .

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hé Pauline jij hebt ook veel verborgen talenten
    hé Dikke knuffels
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat fantastisch Pauline! Stiekem ben ik een beetje verliefd op het geluid van de hobo. Zelf speel ik, of eigenlijk speelde, dwarsfluit en piano. Dat ga ik ook weer oppakken. Ooit. Als de kinderen groot zijn, als we in een ander huis wonen, je kent dat wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi instrument.
    Ja je wet het vast wel...ik had geen idee hoe een hobo eruit zou moeten zien...een klarinet had ik al wel eens gezien hoooor hahahaha.
    Knap vind ik het, zingen een instrument bespelen....
    Ik kan geen van beiden, ik zing vooral in de auto, heeft niemand er last van....hihih

    Heel veel plezier met je nieuwe aanschaf!

    BeantwoordenVerwijderen