zaterdag 25 juni 2011

Gebakjes


Mmmm, ik heb de smaak te pakken!
Ziet het er niet heerlijk uit?
Ze zeggen dat het goed is voor de lijn...maar de meningen zijn hierover wel verdeeld, want een trek dat je krijgt in zoetigheid als je dit ziet!!!
Eentje gaat nog een sleutelhanger worden en ik denk dat ik de rest zo laat, misschien op een etagère.
Nog een paar erbij en het is helemaal af.

Ik hol dus van tafel naar bank op het moment,
tussen mijn haakwerkjes en borduurwerk in.
Haken doe ik namelijk op de bank met eventueel de tv aan, en borduren doe ik het liefst aan de grote tafel zodat ik alles lekker uit kan stallen.
Ik denk wel dat mijn werkwijze met de garenkaarten, die ik zelf maak, er voor zorgt dat ik zo snel ben.
Natuurlijk heb ik mijn garens ook op bobbins in een doos zitten maar toch, met de kaarten heb ik ook die Eenhoorn toen weer vlot getrokken.
En dat was me zonder dat niet zo snel gelukt.
Maar ja, we doen allemaal wat we het prettigst vinden he?

13 opmerkingen:

  1. Liebe Pauline,
    dein Gebäck sieht köstlich aus!
    Eine wundervoll Idee!
    Du bist immer so fleißig am Werkeln.
    Unglaublich was du alles gleichzeitig machst.
    Und dann diese vielen verschiedenen Farben für dein momentanes Stickprojekt. Ich glaube ich würde verrückt werden!
    Liebe Grüße Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekkerrrrrrrrrrrrrrr!!! Echt superleukdie haaksels. Heb die garenkaarten van je eens zitten te bestuderen....ik heb dat gedeeltelijk met de pauwen ook, maar of dat voor mij nu sneller werkt.....weet ik niet.....ik heb alle kleuren die ik voor een project nodig heb bijelkaar in 1 bak....Maar leuk om elkaars methodes te zien. Zo kan je weer van elkaar leren he ;))
    (ps ik heb de japanse vertaling bijna klaar hoor LOLZ)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goh Pauline je gebakjes zien er heerlijk uit , het doet je inderdaad wel zin krijgen in zoetigheid ;) ! De garenkaarten die je maakt zijn echt wel heel handig en zo overzichtelijk euh.... heb je nog tips om iets sneller te borduren ..... wil graag bijleren want ben nogal een trage :(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekkere gebakjes, spijtig genoeg niet om van te smullen. Nu begrijp ik wat je bedoelde met de garenkaarten,goed idee...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wauw Pauline die gebakjes zien er wel heeeeerlijk uit... jammie... ik heb hier nog steeds 1 cupcakje op mijn platue staan... moeten er ook gauw meer komen...lol..
    Heerlijk
    Ik heb altijd mijn bobbins in een bakje die ik nodig heb en welke kleur ik bezig ben ligt dan naast... duurt misschien iets langer maar ik vind het heerlijk werken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb zelf een naaldensprijder, kan je je garens op zetten, en je naalden bij het tekentje. Hierdoor is het ook makkelijker, en inderdaad je werkt hoe je het zelf prettig vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Pauline,

    Wéér prachtige gebakjes hé, en ook ik heb één bak apart voor elke borduur en met verdeling in de bak, zo liggen de nr's apart en de losse draden kan ik er gewoon bovenop gooien, dat werkt voor mij beter dan die garenkaarten, van al die draden, die door elkaar hangen, krijg ik stress :-), en boruderen doe ik ook aan de tafel, maar ik krijg daar snel rug- en nekpijn van helaas, daarom doe ik dat minder denk ik.


    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De gebakjes zien er heerlijk uit en ik krijg er trek van.
    Mijn garens heb ik allemaal op nummer in een bak zitten, dit werkt voor mij vrij goed.
    Ik heb nu wel al aardig wat dozen staan voor ieder project 1.

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ooooo wat zijn je gehaakte lekkernijen weer geweldig zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om te lezen hoe jij borduurt & haakt..
    Ik maak zelf ook mijn garen kaarten, bijna hetzelfde als jij maar dan met ook nog een gaatje aan de bovenkant van de kaart. daar komen dan de kleine stukjes garen in. Vind jouw manier ook erg handig lijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Yummmmmmmy, Pauline! The best kind of cakes... the ones you don't have to eat. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De gebakjes zien er zeker lekker uit, krijg er zelfs trek van haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Inderdaad dat is waar iedereen heeft een eigen werkwijze van borduren en haken he.

    Mmmmm zie gebakjes zien er heerlijk uit, krijg er honger van ;)

    BeantwoordenVerwijderen