zondag 19 juni 2011

IHSW-Juni





Deze keer had ik besloten om eens een UFO uit de kast te halen.
Al is dit eerlijk gezegd helemaal geen UFO van mezelf, want die heb ik eigenlijk niet eens!
Maar dit werkje heb ik via via gekregen.
Ooit is iemand hier vol goede moed aan begonnen.
Maar ja, zoals het wel vaker gaat is het nooit afgemaakt en al jaren lag het dus maar te liggen.

Nu is het dan ook een patroon/pakketje van Maria van Scharrenburg.( uit 1986)
Nu zijn die wel mooi,maar ook vrij lastig en dus zeker niet handig om als beginner mee aan de slag te gaan (vind ik persoonlijk).
Het is op onregelmatig linnen waar zelfs ik deze keer moeite mee had!
En het patroon is nog met van die getekende tekentjes, dus dat is ook goed opletten.

Het deel in de rechterhoek was al gedaan maar ik heb dat goed na moeten kijken.
Het was zeker wel netjes geborduurd maar af en toe was er een half afgemaakt steekje.
En de rand vond ik ronduit lelijk!
Dus die heb ik uitgehaald, een hele klus want alles is door deze borduurster steekje voor steekje gedaan, dus echt kruisje bij kruisje.
Hoe verzint iemand het!

Al met al was ik hier zeker het weekend wel mee zoet.
Maar nu heb ik dan wel vast een mooi lapje liggen voor als er ergens een meisje wordt geboren.
Mocht iemand interesse hebben in het patroon en de garenresten ( is nog flink wat) dan hoor ik het wel, ik geef het je cadeau!

13 opmerkingen:

  1. Wat een schatje!
    Dar zit meer werk in dan je zo denkt, maar erg mooi geworden hoor! De stof lijkt me vreselijk om mee te werken, knap dat je zulke mooie kruisjes houdt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief patroontje. Maar ik denk dat het "meisje" waar het voor bestemd was ondertussen al een volwassen vrouw is geworden, haha. Maar ik vind het erg knap van je dat je verder gaat aan iets waar iemand anders aan begonnen is, petje af.
    groetjes,
    Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is anders wel een mooi patroontje. Maar wat bedoel je met dat de rand steek voor steek is gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi hoor, en wat snel weer klaar. Ik ga eigenlijk met m'n haed vakje per vakje en knip vaak nog al eens wat af. Ofwel gewoon per rij, dat durf ik ook te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een schatje knap hoor..
    ik help nog wel eens borduren bij een vrouw van 80 en als ik daar iets moet uithalen... dat is niet makkelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het wel een schatje geworden en ik vind dat je het nog snel hebt gedaan.

    groetjes ♥ miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk zeg, lijkt me wel lastig om een werkje van iemand over te nemen, maar het is wel een uitdaging.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Reactie op Tania:
    Ik bedoel dit: elk kruisje,ook in de vlakken is apart geborduurd.
    dus niet in heen en teruggaande rijen, wat toch het meest gebruikelijk is.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik denk dat uithalen nooit echt makkelijk is hoe je ook borduurd, maar het eindresultaat is wel weer mooi geworden.

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo pauline,

    Hihi, jij hebt je geamusserd van het weekend dus, eerst de rand uithalen :-( en kan je nog kruissteekjes zien nu?! :-))
    Maar je hebt het wel mooier gemaakt zo hoor!
    de andere rand was redelijk hard van kleur hé!

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er inderdaad geen makkelijke stof uit , maar toch wel een mooi en lief patroontje !! Heb je mooi en vlug opgelost Pauline .

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Well done, Pauline!!!! It's soooo cute! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. It is so pretty!! I love your stitching!

    BeantwoordenVerwijderen