donderdag 23 juni 2011

Onthulling nieuw project


Ja, die Pauline...die is dus van lotje getikt!
Dat zullen jullie straks vast denken!
Want zie hier...ze is gewoon NOG een HAED gestart, de stiekemerd.
Maar eigenlijk zat deze WEL in de planning en Purrfect Morning NIET.
Omdat de nieuwe zo groot is moest ik ook nieuwe stof bestellen en hield ik dus een andere lap over.
Vandaar dat Purrfect Morning kon beginnen want het patroon had ik al in huis.

Maar nu dan de nieuwste HAED.
Het is Surprise Visitors van, alweer, Josephine Wall.
Ik zag deze op de site van de Spinnerij en was gelijk verkocht.
En omdat ik niet echt op vakantie ga vond ik dat het best mocht, een 3e HAED.
Het werk gaat 625 bij 492 kruisjes groot worden.( dat is ca 90 bij 70 cm...)
En ook deze bevat wel 90 kleuren en ik krijg 54 pagina's voor mijn kiezen.

Een eerste update heb ik ook al voor jullie.
Na het nodige uittelwerk en het maken van mijn garenkaarten( doen jullie dat ook?) kon ik dan eindelijk beginnen met de eerste steekjes.
Weer heel andere kleuren, veel paars en daar houd ik wel van!
Dit blad is een makkie, lekker veel vlakken, dus dat gaat vlot.

Ik ben van plan om nu wel te gaan rouleren, dus elke keer een blad van 1 van de grote werken, Butterfly kisses mag ik ook niet gaan vergeten.
Verveling is een woord dat ik niet ken, dat mag duidelijk zijn!

17 opmerkingen:

  1. Super, ben benieuwt hoe deze verder groeit, het patroon is erg mooi ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt er zin in, ook deze is prachtig en het rouleer-schema houd in ieder geval ook voldoende afwisseling in.

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig wat mooi zeg. Als ik dit dan zie baal ik toch wel weer even dat ik niet meer kan borduren. Maar mocht je je nog vervelen? Ik zoek nog iemand die voor mij dit werk kan afmaken http://www.crossstitchworld.com/cross-stitch-detail.php?RecordID=8783

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het super dat je er nog eentje bij neemt en jouw kennende heb je deze ook weer in een paar maanden af in plaats van jaren. Ik gebruik geen garen kaarten. Ik doe de kleurtjes voor een project op bobbins en dan in een bak of zakje bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij weet niet van ophouden hè, haha. Stoer hoor dat je dit aandurft en je bent ook al een eindje op weg.
    Ik maak overigens nooit garenkaartjes, ik heb gewoon een aantal bakken met bobbins en die gebruik ik bij alle werken door elkaar. Af en toe bestel ik dan nieuwe garen bij. Meestal koop ik overigens wel van een kleur die veel gebruikt wordt meteen genoeg, om kleurverschil te voorkomen. Dat zal je toch gebeuren?
    Veel succes en met plezier volg ik je vorderingen. Je gaat steeds als een speer.
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Pauline,

    Jij deugenietje :-) Nog één erbij ség, knap van je hoor, ik zit hier met ook allemaal beginners, maar iets afwerken, ppff, niet echt :-(
    En neen ik maak geen garenkaartjes, ik heb gewoon verschillenden dozen en lig te schuiven met die garen tussen de werkjes, maar veel nr's zitten er toch niet dikwijls gelijk in die werkjes, gelukkig :-)

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer een heel prachtig werkje Pauline.Ik heb ook dozen met bobbins,die ik eerst opgebruik bij een nieuw werk.Veel plezier met je werkjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wow hij is prachtig neem mijn petje voor je af aan zoiets zou ik echt niet durven beginnen.

    ik doe alles op bobbins.
    Ik heb de luxe dat ik een grote dmc kast heb en heb in elke la de nummers bij elkaar en nog wat extra lades voor andere spulletjes.

    groetjes ♥ miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi design, snap waarom je deze graag wilde hebben. Head's zijn gewoon super mooi.Ik ben ook gek op paars, ben erg benieuwd naar je volgende update, je hebt nu al een super mooi begin gemaakt.. Ik maak trouwens ook gebruik van garen kaartjes vind het makkelijker werken. Als een kleurtje op is dan vul ik hem bij uit mijn voorraad dozen.

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, Pauline! Straf van je vind ik. Ik durf nog niet aan 1 HEAD beginnen, laat staan 4. Maar het is maar wat je leuk vind hé!

    Tot nu toe heb ik vooral met pakketjes gewerkt, daar zijn de garens bij op een kaart die je nodig hebt. Alleen voor mijn Mild Menagerie had ik alleen het patroon en heb ik stof en garen moeten kopen. die heb ik dan netjes op bobbijntjes gedraaid en in een koffertje gestopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. AAAHHH Ik heb ook al zitten kijken naar deze , echt waanzinnig mooi is ie !! Pauline wat heb je mooie werkjes in omloop , heel veel plezier ermee en ik vind het steeds een belevenis om hier eens te komen kijken !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oooo help zeg, nog 1 erbij, haha. ik zou er dan een klein lapje bij pakken, is snel klaar. maar zie bij jou alleen maar megagrote werken. knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hahahahahhaha, ik hoor nog iemand roepen: "NOOOOOIT weer een HAED!!!!!"
    En nu heeft ze er 3!!!! tegelijk onder handen....
    Ben bang dat ik net zo lang over mijn ene doe als jij over drie! GRIJNS.

    Ik ga maar weer eens verder met behangen....ik heb al 2 dagen geen kruisjes gezet.....zucht....maarja het weekend ga ik het blad afmaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wow.... dat je het aandurft zo'n grote lap... ik moet er niet aan denken!!
    Hij is wel heel mooi. borduurze!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Pauline !! Weer een nieuwe HAED !!
    Geen idee wat het wil zeggen, op borduurgebied ben ik een leek.
    Maar ik kan erg genieten van al dat moois. Heb enkele borduurwerken gekregen van ons Jaimie, door haar gemaakt.

    De afbeelding vind ik héél mooi, benieuwd naar het vervolg :)

    Nog een zalig weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. k'ben zeer benieuwd naar je vorderingen van je nieuwe head.

    amai, wat word hij groot.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oooooh, another start!!!! Looking great, Pauline. :D

    BeantwoordenVerwijderen