maandag 21 november 2011

IHSW-November


Natuurlijk heb ik aan de kerstmerklap verder gewerkt.
Bubbles kon in het koffertje blijven en daar was ik niet zo rouwig om, maar liefhebbers wees gerust, mijn doel is om het blad waar ik mee bezig was voor het einde van dit jaar af te maken.
Bedankt voor jullie reacties!
Helaas ben ik bijna door mijn rood en groen heen maar verder is de merklap al een heel eind!

En dan heb ik gelijk NOG een vraag voor jullie.
Welk jaartal zal ik in het midden gaan plaatsen ( in het hartje)?
1979 - omdat dat het jaar van dit patroon is?
of 2011 - het jaar waarin ik het heb gemaakt?
Het is wel een folkloristisch patroon dus zelf weet ik het niet helemaal, de meningen aan het thuisfront zijn erover verdeeld.

16 opmerkingen:

  1. 2011. Dat lijkt mij het meest logische.
    Het wordt een vrolijke kerstlap. Mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het jaar waarin je de lap gemaakt hebt: 2011 dus!

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mmmm, zou voor 1979 gaan. als herrineren dat je deze oude lap geborduurd hebt. ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou ook voor 1979 gaan. Wel een keer wat anders deze merklap, mooie kleuren ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zie dat je links pb hebt staan....vast geen toeval? ;)
    Op merklappen zet je vaak jaar van ontwerp en ook initialen van diegene die hem toendertijd maakte. Gebruik je je eigen initialen dan ook jaar van dat je het maakt. Links in de krans staan initialen...dat wat daarbij hoort spreekt dan voor zich he ;)))
    Trouwens ik heb ook wel originele datums gebruikt, zoals 1886, maar dan zet ik op een onopvallende plek het jaar dat ik het gemaakt heb, met mijn initialen in het klein....dan kan je over tientallen jaren ook nog zien dat je een lap uit 1979 geborduurd hebt in 2011.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij word echt prachtig ik denk dat ik zou kiezen voor 2011 zodat je weet wanneer je hem gemaakt hebt.
    En anders zou je 1979 kkunnen doen en ergens anders mischien wat kleiner 2011 kunnen borduren zodat je weet wanneer je hem gemaakt hebt.

    groetjes ♥ miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik zou ze allebei in het hart zetten, je initialen staan er al naast dus dan heb je er wel ruimte voor.
    het is een leuke herrinnering aan het speuren naar het patroon en het geeft ook gelijk een tijdsbeeld aan.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Et word een mooie merklap en ik zou de datum van het jaar doen waneer je het hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heb het eens groter gemaakt om hem beter te bekijken en hij is echt prachtig Pauline , ik denk dat ik ook zou kiezen voor 2011 , hoewel 1979 en dan ergens in een hoekje 2011 en je naam vind ik ook wel een optie !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat wordt je lap prachtig mooi, heerlijk die frisse kersttinten. Zelf zou ik gaan voor 2011, ik vind het altijd leuk om het jaar te vermelden waarin hij is gemaakt. groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, Pauline. That looks amazing!!! :D

    I'll definitely say 2011, cos it's more personalized. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die lap wordt heel erg mooi! Ik zou ook kiezen voor 2011, het jaar waarin jij hem gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. 2011 zou ik oden..
    jemig... even aan gewerkt... staan je naalden nog te blussen in koud water... je bent echt flink opgeschoten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lovely progress Pauline! It's beautiful!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Pauline,

    Kan je ze niet beide zetten, het patroon is niet zo 2011 vind ik persoonlijk, maar ik zou wel ergens 2011 voor jezelf neerzetten, zodat je dat later (als we slechter worden met ons geheugen hé ,hihi) je het nog weet :-)

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen