vrijdag 11 november 2011

Kerstmerklap


Eindelijk heb ik weer even wat tijd om iets voor mezelf te borduren.
En om nu gelijk weer een HAED op te pakken...dat zag ik niet zo zitten.
Tijd voor iets ontspannends!
Bij het doorbladeren van alle oude bladen, de kerstedities vooral, kwam ik deze Deense merklap tegen.
Hij staat in een Ariadne uit 1979.
Je hebt er maar 5 kleuren voor nodig!
Dat borduurt dus heerlijk.
Ik begrijp direct dat er borduursters verslaafd zijn aan merklappen.
Het is erg leuk en afwisselend borduren.

17 opmerkingen:

  1. Wat is dat een mooie merklap.Echt een juweeltje.
    Zo weinig kleuren lijkt me echt wel ontspannen borduren.Ik volg je vorderingen hiervan.Knap begin trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt al een mooi begin gemaakt. 5 kleuren zal vast heerlijk borduren. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke merklap. En het is zo ontspannend om steeds een klein patroontje te borduren.
    Jammer genoeg heb ik een tijdje niet kunnen reageren op je blog, maar bij deze wil ik nog mijn bewondering uitspreken over alle kerstsokken. Wat super dat jullie dit doen.
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahahahaha zie je nou wel dat merklappen leuk zijn om te maken ;))
    Deze is erg mooi, veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt een prachtig patroon uitgezocht om te maken. Lijkt me inderdaad ook leuk werken.
    Groetjes, amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er een hele leuke merklap uit! De kleurtjes zijn ook heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schatje deze merklap. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 5 kleuren maar?! Dat ziet er niet zo uit. Wel lekker makkelijk haha. Het begin ziet er al goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, it's a lovely start Pauline, and the colors are so pretty!! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. onverstelbaar dat zo`n oud patroon nu nog leuk is!
    veel succes er mee, en ik ben benieuwd naar het eind resultaat.
    veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. o, dat is een mooie. Leuk he maar met 5 kleuren borduren ? Leuk als tussendoortje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke lap... veel plezier met hem borduren

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige lap en ja waar die oude boekjes soms niet handig voor zijn.

    Ik moet er niet te veel in bladeren want ik zie altijd wel wat leuks hihihi


    groetjes ♥ miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. goh maar dit is echt wel een hele mooie hoor kan best geloven dat het leuk werken is , ook de kleuren vind ik super , ik kijk uit naar je vorderingen !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie, veel plezier om hier aan te werken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het mag dan geen nieuw patroon zijn, maar ik vind hem prachtig. Heel mooi en het lijkt me inderdaad ontspannend om met maar vijf kleuren te kunnen borduren. Veel Plezier hoor!

    BeantwoordenVerwijderen