dinsdag 20 december 2011

Pongo


Zoals ik al wel eens heb verteld ben ik van beroep activiteitenbegeleidster. Bij die opleiding hoorde het vak textiele werkvormen.
Ik denk dat ik dat het leukste vak vond!
Alle technieken kwam voorbij.
Laatst vond ik mijn map terug waarin een aantal werkstukken zitten uit die tijd.
Helaas zijn er ook stukken verdwenen, de waarde van sommige dingen leer je vaak pas inzien als je ouder word.
Maar gelukkig is er ook nog wat bewaard gebleven.
Ten tijde van dit borduurwerk was ik 16 jaar.
Het is op stramien geborduurd met wol en stelt de hond Pongo voor, van de 101 dalmatiërs.
Als je goed kijkt zie je dat er een hoop steken in voorkomen.

9 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je deze nog wel hebt, hij is erg schattig. Leuk idee om een borduurwerk met verschillende steken te maken, al blijft mijn favoriete steek de kruissteek. Heb jij dat ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel knap voor een 16 jarige!!! Tis een schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat leuk om dat soort dingen nog te hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb dat vak ook gehad maar helaas mochten wij niet van dit soort leuke dingen maken.

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, knap gedaan! Hoe gaat het met de vinger?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toch leuk dat je nog van die stukken hebt , het is immers zoals je zegt , je leert de waarde er van maar kennen later ! Soms denk ik ook weleens terug aan mijn eerste werklap en zo meer , maar daar is niets van bewaard gebleven :( !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wie wat bewaart heeft wat...Lief hoor en , wat je zegt, heel waardevol...Gaat het al wat beter ??
    Liefs
    Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Awww, I love 101 Dalmations. :D Your Pongo is so cute.

    BeantwoordenVerwijderen