zaterdag 11 februari 2012

Handdoekjes + kleine update bubbels



Voor mijn lieve vriendin Esther, die morgen jarig is!!, heb ik als verrassing deze handdoekjes gemaakt.
De patroontjes komen uit het boek: 1000 kruissteekpatronen van Maria Kelly.
Ik kan ze nu wel laten zien want het pakje is inmiddels bij haar aangekomen.


En dan kan ik jullie alvast een klein stukje laten zien van blad 14 van de Bubbles.
Het is weer leuk om aan te werken, heerlijk al die vrolijke kleurtjes!
Ik borduur op fijne Aida, 7 kruisjes per cm, met 1 draadje.
De stof is van Fabric Flair en borduurt heel erg fijn, ook nu nog na meer dan een jaar.
Ik gebruik het gewone patroon, geen vergrotingen.
Bij dit werk moet ik wel mijn leesbril opzetten anders maak ik fouten.
En natuurlijk moet ik nog steeds goed uit blijven kijken met mijn hand...dus regelmatig een pauze nemen.
Dat gas terugnemen valt me nog steeds zwaar.

9 opmerkingen:

  1. Wat een leuke handdoekjes, daar is Esther vast en zeker blij mee! Bubbles is weer gegroeid en ze wordt steeds mooier zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie cadeaus, en prachtige borduurwerk Fairy Bubbles, de kleuren zijn erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk die handdoekjes en een heel goed idee voor van die kleine patroontjes.

    Bubbels is weer een aardig stukje gegroeid, en je gaat toch nog steeds aardig door.

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lovely towels Pauline!! And great progress on your Fairy Bubbles!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattige handdoekjes... heel leuk als kadootje!
    En je Bubbles worden móói zeg!! En je bent al bij blad 14 dus vast al wel op de helft? Wel knap dat je het patroon niet vergroot hoor. Ik doe het wel, want al die kleine kriebeltjes dansen voor mijn ogen na een poosje. :-)
    groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die handdoekjes zijn altijd leuk als kadootje, en je borduurwerk wordt prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super die handdoekjes, die poezen vind ik vooral erg leuk maar hoe kon het ook anders he ;) Je bubbels vordert ook mooi. Fijne zondag nog.
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke handoekjes!! ;))
    Heel schattig.
    Wat een werk is het toch, super zeg hoe je dat volhoud!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze update heb ik gemist, gelukkig zie ik hem nu. Leuk die handdoeken en ja, de bubbels, ik ben en blijf reuzefan!

    BeantwoordenVerwijderen