zondag 22 juli 2012

Sus

Jawel, ik heb voor de verzameling van mijn jongste zoon weer een borduurtje gemaakt!
Sus Antigoon met Suske.
Ik had er de hele week de tijd voor.
Heerlijk om mee te nemen zulke werkjes.
Maar ooo, wat een klus!
Dat is leesbrillenwerk!
Vooral als eenmaal die kruisjes klaar zijn en de stiksteekjes aan de beurt zijn.
Dat moet met een hele scherpe naald omdat je halve steekjes moet maken in de 18 count aida...doe dat maar even.
Er zou op dit soort pakketjes echt een moeilijkheidsgraad moeten staan want dit lukt alleen een ervaren borduurster.
Voor mij is het wel een uitdaging :)
Het pakketje is van Permin en die zijn nooit makkelijk, al zijn ze nog zo klein.
Het is ook nog eens met 2 draadjes gedaan, dus dat is proppen in die fijne stof.
Niet mijn idee maar ja....
De draden slijten er snel van en het is lastig om mooie steekjes te krijgen.
Ik begrijp dus echt niet dat er mensen zijn die een hele Haed op deze manier doen!
Ik zou dat nooit vol houden.

Maar dit werkje is dus af en ook al ingelijst.
Nog 2 uit de serie te gaan!
Ik denk dat ik deze zomer wat van die kleine werkjes uit mijn voorraad ga maken en de Haeds even in de pauzestand zet, misschien wel even lekker ontspannend!
Het is tenslotte nog vakantie.
De vriendin belde me vandaag en vond het borduurwerkje erg leuk en mooi geworden!
Ze is er blij mee.



14 opmerkingen:

  1. Hallo Pauline,

    ein schönes niedliches Bild.

    Liebe Grüße
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze is ook weer leuk geworden, wordt een super leuke reeks borduurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Pauline, was für eine schöne Stickerei. Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. A lovely design and a lovely frame too.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hello

    Just found your lovely blog.
    Your finish is so cute and the frame is lovely.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Suske zit goed op zijn sus antigoon. Grappig hoe die fles achter hem zweeft. Ja, sommige pakketjes mogen een moeilijkheidsgraad aangeven. Beginnende borduursters zouden er helemaal ontmoedigd van kunnen geraken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook deze is je goed gelukt, ik kan me zo het album voor de geest halen waar het plaatje uit komt.

    Veel plezier met je kleine werkjes, ik ben zeer benieuwd wat er allemaal voorbij gaat komen.


    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wel erg leuk hoor! En weer eens heel iets anders om te doen dan zo'n enorm groot werk hé?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. OOoh wat een leuke, en ja die stiksteekjes, ik ben er ook geen fan van. Maar soms maken ze net het werk af hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die is super!! echt een lief patroon en zo mooi ingelijst..
    ben heel benieuwd als je ze straks allemala gemaakt heb, hoe ze samen eruit zien!
    Wat zal je zoons stralen

    BeantwoordenVerwijderen