woensdag 12 september 2012

Dragon update 2

Na het weekend ben ik weer lekker verder gegaan aan de draak.
Het is wel een griezelig reptiel!
Ik heb nu 2 van de 8 bladen gedaan.
Dus voorlopig ben ik hier nog wel zoet mee.
En wees gerust, zijn kop blijft niet zweven hoor, in het volgende blad maak ik die vast aan de nek!
Als je inzoomt kan je goed alle 3/4 kruisjes zien.
Dat betekend eigenlijk dat je in 1 hokje een halve kruissteek maakt van 1 kleur en een halve van een andere kleur, of alleen 1 halve ( aan de randen bijv.) , je "sluit"de steek als het ware met een klein steekje over 1 draadje.
Lastig uitleggen...maar het vormt bijvoorbeeld de klauwen.
Ik ga wel weer even pauzeren van dit werk, ik heb ontzettend veel zin om verder te gaan met een andere Haed, namelijk: Surprise visitors.
Daar heb ik nog "maar" 3 bladen van af, hoog tijd voor blad 4!

Bubbles hangt nu boven de bank!
Even bekijken of dat de juiste plek is of toch ergens anders.
Zelf sta ik er steeds naar te kijken...wauw!

Bedankt voor alle leuke commentaren!



15 opmerkingen:

  1. Gaat het weer beter met je handen? Je gaat als een speer. Petje af voor de 3/4 steekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De kleuren van de draak komen mooi uit op de zwarte stof. Heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtige kleuren, ben benieuwd naar het complete plaatje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooi op die zwarte stof Pauline!!!

    Liefs...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. "Je bubbles is af, mooi geworden. Ik doe Twilight in the village met 1 over 1 op 10 draadjes per cm. Volgende HAED ga ik met de halve kruissteek doen, ook 1 over 1, waarschijnlijk lichtgrijs J en obolin, want bij de confetti krijg ik zelfs haast geen gewone, dunne naainaald meer door al die draden op de achterkant. Tweede haed wordt Hole in the fence, de poes die door een gat in een schutting kijkt, staand! Er zijn ook mensen die hem liggend willen ophangen. Had je het draakpatroon zonder achtergrond besteld? Met donkere stoffen kun je het best een witte handdoek oid onder het werk in je handen hebben liggen, dat schijnt een heel klein beetje door de gaatjes heen. Probeer maar eens: stof 15 cm. boven een donker tafelblad en dan 15 cm. boven iets wits. In de zon nooit aan een witte tafel werken, gekleurd kleed er over ter bescherming van je ogen. Ik weet niet meer welk Ned. ei;and in de buurt van Curacao het is, maar de huizen moeten daar verplicht pastel geschilderd zijn, ter bescherming tegen de weerkaatsende zon. Witte tafels kunnen voor "sneeuwblindheid"zorgen, erg pijnlijk. O ja, het oog van je naald heeft een gladde opening en een met misschien een braampje. Lukt het insteken van de draad niet, keer dan eens de andere kant van het oog naar je toe. Sorry, dit is wel erg lang geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, dank je wel voor je reactie!
      Het draakpatroon is geen Haed hoor, en het heeft geen achtergrond.
      Ik heb geen moeite met het borduren op zwart, de truc van de witte handdoek ken ik ook!
      Maar heb ik niet nodig.
      Mijn tafel is van hout, dus gelukkig word ik niet blind ;)
      dank je wel voor al je tips en trucs!
      Heb je zelf ook een blog?
      Zou anders erg leuk zijn om eens te zien!
      groetjes

      Verwijderen
  6. Pauline,

    Dragon from Atlantis is a kind of challenge!Black fabric is the most difficult choice for stitching!

    But your progress on it is stunning! I like its colors variation very much and your stitching is really beautiful!

    Very well done!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo jij gaat snel! Hij wordt super mooi!

    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 3/4de kruisjes, daar hou ik echt niet van. Als ik kan, probeer ik ze te vermijden door er toch een heel kruisje van te maken. Maar zoals hier, als klauw of aan de kant, kan je niet anders natuurlijk. Je draak wordt heel mooi,mooie kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hij ziet er prachtig uit, leuk om hem straks helemaal te gaan zien.

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi, het lijkt net of hij licht geeft op die zwarte stof. 3/4 kruisjes kunnen delen en een werk mooi vormen. Vind ze alleen lastig op aida

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Holy moly!!! You're going to finish him in no time at all. Looks soooo gorgeous!! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dankje voor je uitleg, nu snap ik wat 3/4 kruisjes zijn :) Je Bubbles is mooi ingelijst, nog gefeliciteerd een mooi kunstwerk. Dit draakje begint ook al snel te groeien!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Great progress :)
    Enjoy your weekend! Stitch a lot ;)

    BeantwoordenVerwijderen