vrijdag 28 september 2012

Eekhoorn

Weer een stukje erbij!
Oef...wat een werk is dit en wat heb ik me er op verkeken!
Voor wie het was vergeten: dit pakket kreeg ik minstens 12 jaar geleden van mijn tante.
Die was er ooit aan begonnen maar zag het niet meer zitten.
En dat wil ik wel geloven!
Het is fijn linnen en je borduurt bijna alles met 1 draadje.
Het patroon is vreselijk, alle tekens lijken op elkaar en ook de garenkaarten waren een puinhoop.
Ik begon dit werk opnieuw.
En heb alles op nieuwe, zelfgemaakte, kaarten gedaan en dat was nog een hele puzzel.
Bovendien is het veel groter dan ik dacht...mm, heb ik die fout niet eerder gemaakt ? :)

Maar de bramentak staat er nu bijna helemaal op!
Ik hoop maar dat het leukste gedeelte nog moet komen : de eekhoorn!
Maar voorlopig ben ik daar nog niet, eerst nog een varen en een trosje bramen.

In deze tijd van het jaar is het wel leuk om hier aan te werken.
Ik moet dan ook terug denken aan vroeger.
Dat we dan aan het eind van de zomer met emmers het bos introkken.
Je moest wat spinnen verjagen maar het bramen plukken zelf was altijd erg leuk!
Jammer dat dat hier niet kan.



24 opmerkingen:

  1. Het ziet er inderdaad als lastige stof uit. Maar wat zijn de kleuren mooi! Ik ben helemaal nieuwsgierig naar de eekhoorn, deze bestaat denk ik helemaal uit veel kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat je straks wel heel blij zal zijn dat deze af is.
    Maar dan heb je wel heel veel eer aan je werk.

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi hoor!
    Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!
    Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De start was dan misschien allemaal moeilijk en last en het patroon ook, maar hij wordt o zo mooi, echt schitterend. Liefs en een fijn weekend, Amarins

    PS. Je tilda pop is hier vanmorgen mee naar school gegaan haha, juffen vonden hem zo gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geweldig!!
      hier geniet ik nou van....zo leuk!

      Verwijderen
  5. Zo je gaat lekker.... ziet er zo fijn uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. It looks fantastic! I liked the colours especially- very tasteful!

    Happy weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is misschien geen makkelijk werk, maar wel heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. So well worth all that trouble, Pauline. It's beautiful!!! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hij wordt wel prachtig hoor, wel af maken hé want ik wil deze nog veel verder zien groeien ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk maak ik het af!
      Veel te mooi om in de kast te laten hoor, duurt alleen wat langer dan ik had gedacht.

      Verwijderen
  10. Dit wordt echt super mooi!

    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het wordt prachtig, dat zie je nu al!

    bramen plukken, ook voor mij leuke herinneringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig met die bramen. Goed van je dat je wel doorzet. Die stof, daar heb ik ook best een hekel aan, het is zo, hoe moet ik het zeggen, wiebelig, onstabiel. Geef mij dan maar jobelan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gobelan vind ik ook zijn nadelen hebben, als dit patroon nou normaal was, ach dan gaf dat linnen niet zo, maar het is alles bij elkaar he?
      Komt goed hoor, ik hou vol!

      Verwijderen
  13. Het lijk me nu al super, en met één draadje borduren amaai dat zou bij mij wel stress veroorzaken. Ben echt benieuwd naar het resultaat, succes
    Liefs Zohra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het lijkt mij inderdaad ook een flink werk, maar het wordt wel erg mooi en fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Omdat het zo pietepeuterig is, wordt het wel erg mooi hé? Wanneer het af is, gaat het dan weer terug naar je tante of hou je het dan toch maar zelf? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het ziet er wel hééééél erg mooi uit, dus dat geeft je ook wel de moed om verder te gaan hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Beste Pauline,
    Via, via, via kwam ik op je log. We "kennen" elkaar van de Regenboogkussens. Ik ben Liesbeth en ik woon in Frankrijk. Daar hangt deze eekhoorn in de keuken.Ik maakte hem in de jaren 90. Na 2 of 3 kleine pakketjes was dit mijn eerste grote werk.Wist ik veel.... Ik moest eerst ziek worden en lang thuis zitten om hem af te maken. ("ieder nadeel heeft zijn voordeel" zei Johan Cruyff) Ik beloof je, hou vol, want hij is prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen