dinsdag 18 september 2012

Handpop

Zoals jullie wel weten doe ik ook nog een hele hoop andere dingen op creatief gebied dan alleen maar borduren.
Maar omdat haken en breien toch een aanslag op mijn spieren zijn ben ik ook meer met de naaimachine gaan doen.
En ik heb al een hoop poppen gemaakt!
Vooral thema-poppen vind ik erg leuk om te maken.
Binnenkort laat ik er weer eentje zien.
Maar nu heb ik een ander soort pop gemaakt.
Ik kwam het idee en patroon tegen op dit blog: Miekscreaties.
Normaal zijn dit soort poppen erg duur.
Ze worden veel binnen het onderwijs en de gehandicaptenzorg gebruikt.
Maar als je een beetje creatief bent kan je zo'n pop dus ook best zelf maken!
En dat was ook nog eens erg leuk om te doen.
Ik heb er al een hoop lol mee gehad.
"Mam, doe eens normaal...ik word bang van je..."
Hahaha, want gek doen mag natuurlijk niet, dat vinden de pubers hier helemaal niks!

Helemaal tevreden ben ik nog niet, maar ik zal er vast nog wel eentje maken, een zusje bijvoorbeeld lijkt me ook nog wel leuk!
O, ja.... de pop heet Robbie! ;)

Aan de achterkant zit een opening waardoor je er met je hand in kan, je kan daardoor de mond ook bewegen.
Robbie draagt echte kleertjes, maat 80.
Ook de handen kan je gebruiken, daar passen mijn eigen handen in.
Het haar is van nepbont gemaakt.

8 opmerkingen:

  1. goed gelukt!!!
    En ook nog heel goed te gebruiken.

    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt heel erg leuk!! Super mooie pop geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello Pauline

    Your new doll is great - I love his jumper!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pauline, I am amazed by your ability on toy making!
    He looks so cute :))
    Very well done!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, dat lijkt me helemaal niet makkelijk zo'n handpop maken! Het is een echte knappert geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw hij is super gaaf!!! dat zouden de kids hier ook wat vinden denk ik.. echt heel mooi!!!
    En wat een werk moet dat geweest zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen