donderdag 6 september 2012

Nieuwe start

Nee, in een gat vallen na mijn bubbels, dat zat er niet in he?
Ik ga gewoon weer verder!
Bubbels hangt inmiddels te drogen aan de lijn, een sopje was niet overbodig na die 2 jaar.
Gelukkig ging het goed.
Ik heb het met lauw water gewassen waarin wat fijnwasmiddel was opgelost.
Daarna zeker 3 keer spoelen en toen een hele tijd tussen 2 witte handdoeken laten drogen.
Nu hangt het dus uit.
De kleuren zijn gelijk opgefrist!

Maar nu de nieuwe start.
Een tijdje geleden waren er de speciale zomeraanbiedingen bij Peddles.
Daar zag ik dit patroon.
Niet direct iets wat jullie bij mij verwachten he?? :)
Het is dan ook niet voor mijzelf bedoeld.
De vriend van mijn dochter daarentegen vond het direct heel erg mooi.
Dus wat doe je dan als lieve schoonmoeder?
Juist dan ga je het maken als verrassing.

Het patroon is van de Meineck Design Group.
Ik had er nog nooit van gehoord maar het is Engels.
Het patroon heet:
Dragon from Atlantis en is van Peter E Pracownik
Wat wel lastig was is dat er garens van wel 3 verschillende fabrikanten worden gebruikt!
DMC, Anchor en Venus.
Ik heb dus eerst maar eens mijn voorraad nagekeken en de rest aangevuld met DMC, via een omnummertabel.
Ik ben dus wel benieuwd hoe de kleuren nu uiteindelijk uitvallen en of ze bij elkaar passen.
De foto is volgens mij niet echt een goed voorbeeld.
Over wat ik tot nu toe geborduurd heb ben ik wel tevreden!
Ik denk dat het wel goed uitpakt.

Iedereen heel erg bedankt voor de leuke reacties op de finish van mijn Bubbels!
Daar heb ik echt van genoten.


14 opmerkingen:

  1. prachtig patroon, kijk al uit naar je vorderingen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Das wird auch wieder schön.
    Ich freue mich auf Fortschritte.
    Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi en gaaf pakket!!!
    Ik heb de geboortlap van Noah omgezet naar DMC.. vindhet heel mooi geworden.. veel kleurverschil zit er niet in.. alleen een aantal anchor hebben 1 dmc nr.. dus was ff een gepuzzel
    !!
    Succes... heel mooi op dat zwart

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige nieuwe start, ne jij stil zitten zit er niet in he ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tjonge je hebt er zin in, dat doe ik je niet na. Veel borduurplezier met je nieuwe werkstuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De kleuren van je nieuwe start zijn alvast prachtig! Ik hoop dat het werken op zwarte stof meevalt. Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I love your start on this, Pauline. It's going to be so gorgeous! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heel ander werk inderdaad, geen problemen met de zwarte stof? De kleuren van de draak komen er wel heel mooi op uit

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jee dat is idd wel even heel iets anders. En ik vind het knap, ik heb ook een keer een poging gedaan om op zwart te borduren maar vond het drama.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een mooi patroon, vind het altijd erg mooi die kleurtjes op zwart doek. Lijkt me wel lastig om te borduren maar het resultaat wordt erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het ziet er prachtig uit, en hij zal er straks echt van af spetteren.

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ooooooooooooooooooooooooooooooooow, die is mooi ! ben zeer benieuwd hoe die gaat worden !

    BeantwoordenVerwijderen