maandag 1 oktober 2012

Draak

Wat een draak van een werk!
Ik heb het nu echt even in de hoek gegooid hoor.
Ik geloof dat ik die verrekte vleugels wel 5 keer heb uitgehaald.
Steeds weer had ik me verteld.
Dat komt volgens mij ook doordat ik tegen mijn hand in borduur.
Van boven naar beneden..
Met de zwarte stof heeft het niks te maken.
Het patroon is ook niet handig omdat de bladen dubbel bedrukt zijn en je daardoor de overlap ook niet goed uit kan tellen.
En dan hebben ze ook niet zo'n grijze strook om het je wat makkelijker te maken.
O jee, ik zit weer te klagen!
Misschien wordt het tijd voor een klein en ontspannen borduurwerkje...
Al die grote en lastige werken gaan me een beetje tegenstaan.


14 opmerkingen:

  1. Het wordt wel erg mooi, maar misschien is het goed voor je humeur om iets anders te gaan oppakken.
    Bij mij werkt het wel altijd.

    Succes ermee en ik denk zomaar dat je niet lang zonder een borduurwerkje wat je wel leuk vindt zal zijn.

    Groetjes Yvon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Borduren is voor je ontspanning en moet geen bron van stress worden. Goed idee van je om ter afwisseling iets makkelijks te maken, dan kan je er weer van genieten.
    Ik sluit me bij bevenstaande dames aan hoor, het wordt wel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dragon looks just gorgeous!
    Better to get some rest Pauline!
    Wish you a great week!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je borduurwerken worden allemaal prachtig, maar ik kan me zo goed voorstellen dat je die grote projecten even zat bent. Stop ze in een doos zodat er niets mee kan gebeuren en zoek inderdaad wat kleins, waar je even wat meer van kunt genieten.
    Voel je niet schuldig.Tuurlijk wil je ze een keer afhebben, maar het zou toch te gek zijn als je tegen je zin in moet borduren.
    Pak gewoon even wat anders.. en dat krijg je vanzelf weer zin in het grote werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ondanks de tegenzitters... gaat het goed zo te zien!!
    Ga zo door!!
    happy stitching

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, ik kan me voorstellen dat je het even beu bent als je een paar keer hebt moeten uithalen. Laat het idd even rusten en binnenkort kriebelt het toch weer om er verder aan te doen. Want het is wel een heel mooi werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pfoah!!!!!! You're flying with this Pauline. HAHAH... flying... get it? He's got wings. ROFL!! He's so handsome. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit wordt echt prachtig mooi!

    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is al wel prachtig hoor, effe wegleggen en dan weer volle moed aan beginnen. Het resultaat zal schitterend zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het wordt echt fantastisch, maar als je gaat klagen kan je beter even iets anders oppakken. Je hoeft je niet te vervelen volgens mij haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hij wordt wel erg gaaf, misschien dat een ander werkje je ff goed doet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Als je niet tegen heel veel uittellen, afrijgen (5 kruisjes over en 5 onder de stof, minstens 5 keer natellen, dan kun je gewoon in de hoek beginnen waar je normaal zou beginnen. Heb ik ook gedaan, was met een HAED linksboven begonnen, maar dat ligt me niet,( ik begon altijd rechtsonder,) dus veel tellen, Sewline gebruiken voor vakjes van 10 x 10, dan weet je tenminste na 10 steken of je fout zit. De borduurpolitie heeft me nog niet gearresteerd! Ik ben altijd bereid iets nieuws te leren, maar huldig: onderzoek alle dingen, behoudt het goede. Na 56 jaar, begonnen in de 3e klas met een merklapje, weet ik echt wel wat ik prettig vind en wat ik nooit weer ga doen. De HAED Twilight in the village borduur ik 1 over 1 met 11 kruisjes per cm. Tegendraads borduren is dan het laatste wat je wilt, dus wees liever eigenwijs dan gefrustreerd. Op een donkere ondergrond borduurt het toch al wat moeilijker, leg een witte doek onder het deel dat je borduurt, de gaatjes zijn dan iets beter te zien. Geniet van het tussendoorwerk en ja, ik heb ook regelmatig hulp nodig om iets open te draaien, dus ik ken de pijn en de beperking.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Soms moet je ook gewoon even een werkje weg leggen, je hebt van die dagen dan lukt niks!
      Ben alweer in een andere hoek begonnen en nu lukt het gelukkig wel weer.
      Deze begon volgens de oude methode gewoon in het midden.
      Een Haed tel ik wel helemaal uit,met rijglijnen, maar daar begin ik toch in de linkerbovenhoek hoor.
      Per blad kan je dan toch wel zorgen dat je in een voor jou prettige hoek werkt.

      Verwijderen