donderdag 3 januari 2013

Een nieuwe start in het nieuwe jaar

Al een tijd geleden had ik jullie verteld dat ik plannen had voor een borduurwerk.
Het zal voor mijn jongste zoon zijn (14).
Al langer wilde hij dat ik iets met een schip maak voor zijn kamer.
Nu kreeg ik ,ook een tijdje geleden, een doos vol met borduurbladen van deAgostini.
De complete reeks "Creatief met kruissteek".
En daarin kwam ik dus dit patroon tegen!
Het duurde even voor ik alle materialen verzameld had maar nu is al het garen binnen.
Dus heb ik gisteren de start gemaakt!
Het borduurt heerlijk, op gewone aida met 2 draadjes.
Dat prikt lekker weg...uitkijken dus!
Voor ik het weet ben ik zo een paar uur verder.

Leuk dat er een paar mee gaan doen met het letterbakje!
De afmetingen van dit bakje zijn maar 20 bij 20 cm hoor.
Dus dat worden kleine borduurtjes.
Nogmaals het idee is niet van mij, ook niet het idee van een SAL.
Dat komt allemaal bij de borduurvrouw vandaan.
Patroontjes moet je ook zelf zoeken, je maakt dus je eigen persoonlijke letterbak.
Maar het is wel leuk om te zien hoe iedereen er zijn eigen invulling aan geeft!



13 opmerkingen:

  1. super leuk patroon, kijk uit naar je updates

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk patroon, je zoon zal er heel blij met zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. This will look superb, can't wait to see it finished!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk patroon ga je voor je jongste maken!!
    Heel mooi .
    Die is over 2 weken klaar dus.... hihi =))) veel plezier ermee

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig patroon Pauline. Ben benieuwd naar je vorderingen.

    Groetjes Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Das wird ein sehr schöne Stickerei.

    Liebe Grüße
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi patroon, wordt vast heel mooi. Ennuh aida prikt idd lekker weg ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yesss, gaat zo lekker vlot he...kan zelfs zonder leesbril!
      Maar mijn elleboog...oefff.

      Verwijderen
  8. Stoer kussen , Pauline, en ik ben benieuwd naar de letterbak vullingen..
    Liefs..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I look forward to seeing this, its a great pattern!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een mooie boot, doet me meteen denken aan Conquest of paradise, ik hoor het liedje al in mjn hoofd ! heerlijk als iets zo lekker borduurt dat je er doorheen vliegt, jou kennende heb je dit ook vastw eer heel snel klaar !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schitterend patroon en wat ben je al weer lekker op weg, super gedaan. groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk patroon, ben al heel benieuwd naar je volgende update. Ook de letterbak vind ik een leuk idee,leuk om te zien wat anderen daar allemaal voor gaan borduren ;)

    BeantwoordenVerwijderen