woensdag 23 januari 2013

Tegenwind en dr. Dolittle

Helaas vaart het schip momenteel even minder hard.
De golven zijn hoog en ik heb zware tegenwind!
Garen op...en helaas natuurlijk net eentje van Venus.( voor de lucht)
Dat bestel ik meestal bij Peddles, maar ja..voor eentje?
Dan ben ik meer kwijt aan de verzending!
En die is bij hen juist al bij 10 euro gratis...dus zit ik erg te twijfelen.
Zal ik dan maar wat extra bestellen?
Een pakketje? Maar ik heb al zo veel!
Ik kan natuurlijk ook DMC kopen in de bijpassende kleur ,gewoon in de hobbywinkel, dat verschil is doorgaans niet noemenswaardig.
Maar dan moet ik een heel eind fietsen..voor een strengetje??
Lastig dus.
Komt nog bij dat ik ook even minder zin heb.
Ik heb me al talloze keren vertelt op die rotrand!
Verschillende keren kunnen uithalen omdat alles ergens net 1 kruisje fout zat...
Jajajaja, ik weet dat er ergens in Friesland een borduurster schijnt te bestaan die beweert dat ze nagenoeg NOOIT een telfout maakt!
Ongelooflijk.
Ik dus niet!
Soms heb je ook je dag niet he.
Dan moet je ermee stoppen en naar bed.

Afgelopen weekend was mijn vriend hier.
Het was door de sneeuw op zondag wel een bliksembezoekje,maar ja.
De katten waren weer erg blij dat hij er was!
En als je de foto ziet begrijp je waarom.
Hij verwent ze altijd met lekkere hapjes worst of kaas.
En dat weten ze maar al te goed!
Als bedelende hondjes zitten ze naast hem.
Dat is dus met recht oppassen dat ze de kaas niet van je brood eten!





22 opmerkingen:

  1. Hello Pauline

    Your ship is looking great and I love the photo of your cats!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooooooooooooooo wat is dit herkenbaar, dat stomme uithalen en dan ook nog eens het garen op. Ik heb trouwens de ervaring dat de kleuren toch wel wat afwijken, dus ik zou het bestellen, kun je niet wat meer kleurtjes dan meteen meedoen die je vaak gebruikt? Je werk wordt in ieder geval super gaaf, echt mooi. Ben benieuwd wat voor keus je maakt. Groejtes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Pauline, ondanks de tegenwind wordt hij wel heel erg mooi, gewoon even aan de kant gooien...Hoewel ik denk dat je er snel weer mee aan de slag gaat...
    Liefs
    Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Das Schiff sieht wunderschön aus. Richtig Klasse.
    Liebe Grüße Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij wordt echt mooi. En mijn kat kan ook zo vreselijk bedelen. En eigenlijk mag dat natuurlijk niet, maar ja vind het wel een soort vertederend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. altijd zo balen als je net een kleurtje mist. Ik zou voor de webwinkel gaan, met een leuk pakketje :) heb je verdiend na het mis tellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het wordt wel erg mooi! Jammer dat je nu net te kort komt en niet lekker door kunt gaan hé? Maar ik zou toch wel kiezen voor hetzelfde garen, want wanneer het toch net een ietsiepietsie verschilt in kleur zou dat toch zonde zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ondanks de tegenslagen schiet je lekker op met deze. Normaliter maak ik ook niet veel telfouten. Maar dat is niet echt een verdienste hoor, dat ik zou goed zou tellen, meer dat ik de lastige telsituaties zoals bij die rand van jou uit de weg ga LOL Ik weet dat ik met zulke lange randen in 1 kleur me heel makkelijk vertel. Plus je loopt het risico dat je er pas veel later achterkomt dat het ergens mis zat. Vandaar meer volgeborduurde werken waarbij ik meerdere kleuren tegelijk werk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat valt eventjes dik tegen. Je draad op en dan ook nog al dat verkeerd tellen. Eventjes latenliggen zou ik zeggen. Ondertussen een strengetje bestllen en je verwennen met een pakketje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat wordt dit een mooi borduurwerk Pauline.

    groetjes Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dat is balen zeg, maar ja, voor het zelfde geld (niet bij venus en dmc) zou je zeeziek kunnen worden met die snelheid en het bokken van het schip tegen de uithaal golven...........
    ik zou het bestellen en als extra kleuren bij bestellen die je veel kan gebruiken.
    mij is het opgevallen dat venus wit, echt wit is en van dmc niet.
    dus koop ik wit van venus, ondanks dat het rot borduurt.
    (dat vind ik)
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Had nou even kleur en nummer er bij gezet, velen van ons zitten met een aantal strengetjes Venus in hun voorraad, die ze waarschijnlijk nooit zullen gebruiken. Niet vanwege de kwaliteit, maar omdat het vervangen van een paar nummers van d en mc door Venus voor hun gevoel toch van een afstand zichtbaar is. Waarschijnlijk omdat ze weten dat er twee merken zijn gebruikt en een ander ziet het niet, maar ja, wat eenmaal tussen de oren zit praat je er niet gemakkelijk weer uit. Zo'n strengetje gaat volgens mij tegen gewoon brieftarief op de post en ik geniet zo van je blog dat ik het met plezier zou doenals ik dat nummer heb.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel lief van je!
      Maar ik heb de 2 kleurtjes die ik nog nodig had toch maar gewoon besteld, komt wel 2,50 verzending bij maar ja..
      Ik deel je mening, persoonlijk vind ik het kleurverschil DMC/Venus amper waarneembaar en gebruik ik alles rustig door elkaar, alleen in grote vlakken gaat dit niet,maar als je daar rekening mee houdt geeft het verder niks.
      Bedankt in ieder geval, ik stel je tips en ideeën zeker op prijs!

      Verwijderen
  13. Hoop dat je snel de wind weer in de zeilen krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Altijd vervelend als je voor één strengetje naar de winkel moet, gebeurt mij ook vaak en dan maar balen omdat je niet verder kan.. Heel gaaf zo met die rand erom heen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Met de rand erom heen wordt het meteen nog mooier! Hopelijk heb je snel je ontbrekende kleurtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat is altijd balen, dat het op is, of niet verkrijgbaar is, noem maar op........
    Je borduurwerk wordt echt super mooi!

    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hopelijk krijg je snel het kleur bij.

    prachtig, heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen