zondag 3 maart 2013

Vogeltje

Ik ben begonnen aan de vogelquilt, als tussendoor werk.
Het borduurt echt totaal anders.
Zo gebruik ik nu een ring, iets wat ik anders nooit doe.
Maar dit is dan ook op katoen.
De kruisjes staan op de stof gedrukt maar je borduurt wel van een patroon.
Ik ben nu rechts onderaan begonnen.
Het vogeltje is volgens mij de zwarte mees.
Het ziet er wel veel grover uit maar wel mooi en het wordt een plaid he, dat is wat anders dan een schilderijtje.
Ik schat wel dat ik hier een jaar mee bezig zal zijn, elke maand een vogel bijvoorbeeld!

7 opmerkingen:

  1. Wordt erg leuk! Vreemd genoeg vind ik voorbedrukte stof, altijd lastiger dan onbedrukt. Maar misschien wendt het wel erg snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een mooi begin. Het lijkt me lastig op zo voorgedrukte kruisjes te borduren. Maar ik heb het nog nooit gedaan, dus misschien valt het wel reuze mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er leuk uit, je hebt al een mooi begin!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het wordt wel mooi Pauline.
    Ik ben zelf aan een voorbedrukt kerstlopertje bezig en ik vind ´t helemaal niet prettig borduren. Misschien dat ik er inderdaad ook een borduurring bij moet pakken. Wie weet werkt dat handiger met die stof.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is vooral lastig om de kruisjes mooi recht te krijgen allemaal, de gaatjes zijn niet voorgeprikt he..En je hebt hier zeker een ring bij nodig! Dat werkt echt veel beter, geloof me...en ik ben geen fan hoor van ringen!

      Verwijderen
  5. Dit lijkt me inderdaad niet heel borduren, maar het is wel o zo mooi. Ben benieuwd hoe het vervolg gaat worden. Groejtes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen