woensdag 24 april 2013

Roodborstkardinaal

Het heeft even geduurd maar daar ben ik weer.
Hopelijk ga ik het nu wat minder hectisch krijgen.
En eindelijk kon ik de rust weer vinden om wat borduursteekjes te zetten.
Vogel 2 moest nodig af!
Vooral de stiksteken hielden me op, terwijl ze toch zo gedaan zijn.
Het is de roodborstkardinaal, alhoewel hij niet erg lijkt op de afbeeldingen die ik van ze vond.
Uiteraard is het mannetje afgebeeld, wel logisch want het vrouwtje lijkt net een mus.
Het mannetje heeft een opvallende rode buik.
Het zijn grote zangvogels uit de familie van de kardinaalachtigen. Volwassen mannetjes kunnen wel 18- 19 cm lang zijn.
Ze leven voornamelijk in Canada maar in de winter trekken ze naar warmere oorden.


Ik ben van borduurring veranderd en dat scheelt enorm!
Ik bedacht me ineens dat ik ooit bij een cursus hardangerborduren een kleine ring gebruikte.
Eigenlijk is het een kant en klaar lijstje waarvan je het ophanghaakje weghaalt.
Je klemt het werk er gewoon in, de bovenste ring is een soort flexibel rubber.
Echt ideaal, het spant de stof mooi en is handzaam van formaat.

13 opmerkingen:

  1. Lovely stitching Pauline! The birds are coming along beautifully x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een leuk vogeltje erbij! Borduren met een ring, lukt me toch niet goed. Wordt er helemaal zenuwachtig van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. he, ik kreeg gelijk weer even een winter gevoel bij die vogel hahaha
    ik ben blij dat we ze weer horen buiten.
    ook deze is mooi gemaakt!
    groetejs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ziet er een intersante ring uit.

    Waar kan je die vinden ?

    prachtig borduurwerk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die ring kan je als kant-en-klaar lijstje kopen in de handwerk/hobbywinkel.

      Verwijderen
  5. Mooie roodborstkardinaal erbij. Het wordt echt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi hoor! En wat een goed idee ook om zo'n lijstje als borduurring te gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet mijn eigen idee hoor! Dat was van de cursusleidster Tammy van der Stelt.
      Wel heel handig, het spant veel mooier en je bent gelijk van die schroef af, daar blijft bij mij steeds de draad achter hangen.

      Verwijderen
  7. Mooi hoor, niet alleen de vogeltjes maar ook de bloemen waar ze op zitten :)

    BeantwoordenVerwijderen