maandag 6 januari 2014

Mazen

Deze keer geen borduurwerk!
Hoewel...
Mazen is eigenlijk net zoiets, alleen dan maak je in plaats van kruisjes V-tjes.
En het was nog een flinke klus ook!

Ik ben een kindertrui aan het breien voor mijn buurjongentje van 5 jaar.
Het patroon komt uit een oude Ariadne kinderkrant die ik vorig jaar op de kop tikte op een rommelmarkt in het bejaardenhuis.
Staan erg leuke kindertruien in!
De meeste zijn ontworpen door de welbekende Remy Ludolphy.

Het breiwerk was al klaar, nu is het mazen ook af en kan ik de trui af gaan werken.
Dat resultaat kunnen jullie waarschijnlijk deze week nog wel zien op het blog van de Haakheksen.
( zie link zijkant)

8 opmerkingen:

  1. die kinder krant is ongeveer 25 jaar oud toen heb ik deze trui gebreid voor een neefje. ik had toen de hele serie en heb er heel veel truien uit gebreid
    Helaas zijn ze bij verhuizingen zoek geraakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele bekende trui. Ook ik heb hem jaaaren geleden gemaakt. Mazen vind ik heel leuk om te doen. Wordt vast een zeker een mooie trui als hij helemaal in elkaar gezet is.

    Groetjes Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De trui is prachtig en zeker maakte de jongens blij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leukie, daar zal de kleine man vast blij mee zijn.
    Liefs
    Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je buurjongetje zal weer heel blij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat vind ik ook leuk werk, ik heb voor de kinderen hier ook diverse truien met mooie plaatjes gemaakt. Ben nog altijd heel zuinig om mijn Ariadnes van vroeger.

    BeantwoordenVerwijderen