zondag 2 maart 2014

Elfje

Het is zo leuk om hieraan te werken!
Ik ben ook dol op 3/4 kruisjes...dat houdt het lekker interessant!
Voorwaarde is wel een goede naald, zeker als je op aida werkt.
Je moet namelijk midden in het hokje prikken.
Met een gewone borduurnaald gaat dat niet.
En een te scherpe naald is ook niet fijn, die prikt te veel in je vingers en dan kan je ook niet verder werken.
Maar bij Hema verkopen ze fijne borduurnaalden met punt.
Ze glijden prettig door de stof, prikken niet onmiddellijk in je vinger maar wel in je werk als dat de bedoeling is.
Goed materiaal is toch echt het halve werk!
Het middelste elfje is al goed te zien.
De vele kleurtjes zorgen ook voor een leuke afwisseling in het borduren.

11 opmerkingen:

  1. Een prachtig werkje! Maar al jouw werkjes zijn natuurlijk prachtig
    groetjes,
    Valerie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de tip, ik ga binnenkort ook beginnen aan een werkje waar 3/4 kruisstreekjes in zitten, en met Aïda.
    Je elfje wordt mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. A lovely new start Pauline, she's very pretty (:

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je elfje wordt prachtig!
    Voor mij liever geen 3/4de kruisjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. en wanneer slaap je?
    je vliegt er weer door heen!
    groetjes miek

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Looks like a fun one to stitch.

    Congrats on finishing your Japanese Lady,she looks amazing.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben dol op elfjes, en deze is ooh zoo lief.
    De kleurtjes zijn ook fris.
    Ik ben al beniewd naar het eind resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen