donderdag 12 juni 2014

Achtergrond klaar!

Zo, dit werk is al weer bijna af!
Vandaag ga ik aan de stiksteken beginnen :)
Dat maakt het natuurlijk pas helemaal af.
Weer te weinig garen gehad...het glittergaren notabene!
Echt heel vervelend, gewoon 1 draad extra en je hebt wel genoeg.
Iedereen die met glittergaren heeft gewerkt weet dat dat snel slijt en splijt en dat je zeker van dit garen dus genoeg moet hebben.
Gelukkig had ik ook hier weer nog een alternatief voor in mijn voorraad.
Ik zal eens kijken waar ik kan klagen..hoewel dit pakket al uit 2006 is en waarschijnlijk niet meer in de winkels ligt.


8 opmerkingen:

  1. Wat snel gedaan en wat mooi!
    Gelukkig had je nog wat glittergaren in voorraad want het is natuurlijk vreselijk vervelend wanneer je dat nog extra aan moet schaffen... Glittergaren vind ik sowieso niet fijn om mee te borduren want inderdaad dat splijten, grrrr, daar word ik altijd wat mopperig van ;-)
    Ik heb het ook wel eens met andere kleuren uit een pakket, zóveel kan het de fabriek toch niet kosten om er iets extra in te doen....
    Je kan in ieder geval fijn gaan genieten van de uil (mooie kleurcombinatie met de achtergrond trouwens) en dat glittergarengebeuren moet je maar gauw vergeten ...
    Wat word je nieuwe project? Of heb je even 'vakantie'?
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van het borduren en handwerken neem ik noooooit vakantie hoor! Dat is juist mijn ontspanning :)
      Ik ga gewoon lekker verder met de andere werken die ik nog onder handen heb en start misschien nog een ander pakket uit mijn voorraad.

      Verwijderen
  2. Zo!!! Jij gaat hard... En daar wordt ik niet GOED van.... Al die fabrikanten die op de milimeter zitten te rekenen. Maak dan een pakket iets duurder en doe er wat extra bij.
    Bepaalde fabrikanten, zoals Lanarte heb ik nooit problemen mee gehad. Mijn ervaring is dat ze er zoveel garen in doen dat je het haast twee keer kan maken.
    Maar Thea Gouverneur is ook zo'n verschrikking. Altijd en eeuwig kom ik garen bij ze te kort. En vragen om het kleurnummer zodat ik een strengetje bij kan halen,ho maar. Dat doen ze niet. Ik mag dan iedere keer bellen en dan sturen ze een draadje je op. Superlullig!!! Als ik naar de winkel ga en goed ga zoeken, dan vind ik uiteindelijk toch de kleurnummer wel... Dus dat vind ik heel vreemd en een beetje zielig van ze. Nou ja, een beetje borduurster komt overal wel uit haha.. Mijn complimenten met je mooie werk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt wat je zegt! Het zijn inderdaad steeds dezelfde fabrikanten. Terwijl hun pakketten echt niet de goedkoopste zijn!
      Lanarte is inderdaad wel heel goed, maar Dimensions is ook een verschrikking.

      Verwijderen
  3. Uhm... heb jij een borduurkaboutertje die 's nachts meehelpt? Wat wordt ie gááf!!! Gelukkig ben je uit je draadprobleem gekomen! Ik heb ook eens een probleem gehad met een pakket van Thea Gouverneur, heb toen samen met de dame van de handwerkwinkel net zo lang gezocht tot we dezelfde kleur hadden. Zelf heb een enorm "trauma" met dat glittergaren, heb ooit verschillende keren mijn werk door de kamer gesmeten omdat het garen weer ging draaien, splijten en knopen. Was een Egyptisch tafereel met Toutanchamon met gouden stiksteekjes. Hij is overigens wel afgemaakt. Liefs, Natalie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik geloof dat niemand dat garen fijn vindt...maar het is wel heel mooi! Dat werk van Toet ken ik! Heeft jaren bij een vriendin van mij gehangen.Echt schitterend maar met heel veel goud!

      Verwijderen
  4. Voor mijn gevoel heb je hier nog geen week aangewekt, haha zo snel! Mooi is ie geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hopla, die is weeral af!
    Ik heb nog nooit met glittergaren gewerkt.
    Ja, garen te kort is echt balen!
    Ik vind het gewoon heel kleinzielig van die fabrikanten dat ze er maar net genoeg bij doen.
    Maar dan ook de kleurnummer nog niet geven, is helemaal grof vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen