dinsdag 29 juli 2014

Dag 3, meisje met hond

Oke, als ik eerlijk ben is dit dag 3 en een stukje van dag 4 :)
Maar het schoot niet erg op omdat ik een deel uit heb moeten halen.
Zoals gezegd was het garen van dit pakket niet gesorteerd en kreeg ik alleen een lijstje met dmc-nummers en een kleuromschrijving.
Maar er stond ook: dit is een indicatie, het wil niet zeggen dat er DMC gebruikt is.
Dus ik was vrolijk aan het borduren totdat ik vond dat de huid van het kindje wel heel erg roodverbrand aandeed.
Een fout in mijn kleurverdeling kon ik niet vinden dus ben ik eens achter de pc gaan zitten.
Ik zocht op dmc-kleuren en kwam uit bij het blog van Busy Bessy  , op haar blog vond ik een hele handige link naar een kleurenkaart.
Die heb ik direct op mijn pc opgeslagen!
Er bleek inderdaad een enorm verschil te zijn tussen wat door moest gaan voor nummer 945 en het echte DMC.
Gelukkig had ik nog iets in mijn voorraad en heb ik direct de lelijke kleur vervangen.
Een veel beter resultaat!
Nu maar hopen dat de rest wel klopt....maar voor zover ik het aan de hand van die kaart kon controleren is dat nu wel in orde.
De stiksteekjes heb ik ook gelijk gedaan zodat je al goed het plaatje kan zien.



10 opmerkingen:

  1. Ja, dat scheelt idd enorm!
    Gelukkig heb je wel een voorraadje.
    Maar eigenlijk al bij al, vind ik het wel niet netjes van de makers van het pakket.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig kon je door dankzij je eigen voorraadje. Wat wordt deze al mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo,

    Oh ok dat meisje is al AF! iK maar zoeken naar haar :-)

    Wat ga jij toch snel hoor. Gelukkig had je zelf nog dmc liggen en kon je het toch verder afwerken, wel knap ineens met de stiksteken erbij!

    Groetjes,

    ps, dank u voor het aanbod voor de hulp bij het haken. Ik ga proberen er vandaag nog eens aan te beginnen en als het nog niet lukt, dan vind ik je wel. mercikes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een roodverbrand huidje aan het strand kan natuurlijk wel, maar de kleuren die je nu gebruikt hebt vind ik veel mooier. Goed dat je het hebt aangepast en fijn dat je nog iets moois in voorraad had. Zelf vind ik het maken van de stiksteekjes nooit een fijn werkje, maar als het dan af is dan is het extra mooi hé!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is inderdaad een heel kleurverschil, gelukkig was het snel opgelost..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik vind dat zeker niet netjes van de fabrikant van dit pakket. Dat hadden ze beter moeten doen. Je had natuurlijk ook een klacht bij de fabrikant neer kunnen leggen. Doorgaans doen ze daar wel wat aan.
    Ik heb dat al een aantal keren gehad met Thea Gouverneur... Die zijn ook zo erg.
    Die doen heel geheimzinnig over hun kleuren. Ze zetten er geen kleurnummers bij en als je dan te kort komt kun je contact met hun opnemen... Dan sturen ze je 1 of 2 draadjes op... Compleet waardeloos want met die landkaart van Nederland kom ik tenminste een hele streng van een bepaalde kleur te kort. Kan ik ze om de haveklap gaan bellen.. Ik snap dat niet, want als ze nou gewoon de kleurnummers erbij zetten dan ga ik zelf wel naar de winkel toe... Maar goed.... iedere fabrikant zo zijn eigen systeem.. Er zijn er ook weer bij die er zoveel in doen dat je het pakket haast twee keer kan maken....
    Maar dat de kleur zo afwijkt vind ik wel slordig....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien moet je ook eens kijken met die kleurenkaart welke kleur dat uit je pakket is..dan kan je het zelf oplossen, ik heb met Thea Gouverneur ook problemen gehad op dat gebied...geen reclame voor ze!

      Verwijderen
  7. Wat een schattig tafereeltje weer. Wel raar van die kleuren. Ik vind dat niet netjes hoor van de fabrikant van het pakket.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jeetje zeg, dat is nog eens een survival trip in borduurwerk!
    ik moet zeggen dat die pakketten die ik had liggen me wel aan gespoord hebben om eens om me heen te kijken en heb een pakket van Michael Powell gekocht. het is een super pakket, de draden zitten al door de gaten en nummers staan er al. En het is gewoon Anker garen en nu ik bijna klaar ben heb ik zoveel over..... ga zeker meer van hem maken.
    groetjes miek

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is wel een uitdaging! En garen is er echt genoeg bij dit pakket, dat is geen probleem alleen gebruiken ze dus waarschijnlijk geen DMC maar iets wat er op lijkt.Ach, ik heb het opgelost en alles lijkt verder in orde.

    BeantwoordenVerwijderen