dinsdag 22 juli 2014

Vakantie en nieuwe start

Moe en aan vakantie toe...zo voel ik me wel.
Ik heb wel een klein beginnetje gemaakt met het nieuwe pakket maar kan even de fut niet vinden om echt te borduren.
Af en toe zal ik ook nog een dagje weg gaan, dus even geen dagelijkse updates!

Het uitzoeken van het garen was een lastig karwei.
Het was niet gesorteerd en alles zat op 1 grote bundel.
Zelf kaarten gemaakt en de kleuren op nummer eraan gehangen.
Er zit een dmc-tabel bij maar dat wil niet zeggen dat het ook dmc-garen IS.
Dus de kleuren kloppen niet altijd met de kleuren die ik al heb.
Maakt het uitzoeken nog lastiger...met alleen een omschrijving van de tint.
Maar ik heb het idee dat het inmiddels goed op de kaarten zit.
En het lijkt me zeker voldoende garen!
Het is een flinke lap aida en zoals altijd in het begin is dat nog stug en borduurt nog niet gelijk fijn.

8 opmerkingen:

  1. Geniet van je vakantie en ben benieuwt naar je update.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat stugge van aida herken ik direct, ik ben net bezig geweest met het eerste randje van de tweede merklap en wat is het stramien nog stug in vergelijking met dat van de eerste merklap.
    Wat lastig voor je dat het borduurgaren niet netjes gesorteerd was en ook nog eens niet goed genummerd, wat een enorme klus om het dan uit te zoeken en te ordenen, maar dat heb je geweldig voor elkaar gekregen, het ziet er mooi gesorteerd uit. En als je geen puf hebt om te borduren of te updaten dan doe je het toch niet? Het is geen moeten hé, het moet wel leuk blijven ;-)
    Groetjes weer, rustig aan en lekker genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. veel plezier met borduren van een verkoelend werkstuk en prettige vakantie toe gewenst.
    groetjes miek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ps. ik voel met je mee met het uitzoeken van de kleuren bundel draden.
    dat had ik ook bij de bessenkrans. en de stof is ook nog stug.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geniet van je wel verdiende vakantie, die op komst is ?

    mooi sorteer werk heb je al gedaan, nu genieten van elk steekje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een nieuwe start is altijd spannend!
    Jammer dat het in mineur begint met het moeten uitzoeken van al die kleurtjes.
    Geniet van je daguitstapjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Also, I like to start a new set :-) Sort bavlnky had to give work, it does not like ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vreselijk als je al dat garen nog moet sorteren... Is echt een gedoe. Geniet van je uitstapjes en veel plezier met het nieuwe pakket!

    BeantwoordenVerwijderen