vrijdag 24 oktober 2014

Logeren

Het is herfstvakantie!
Nou ja..helaas is die al bijna om.
Mijn nichtje ( 16) kwam gezellig logeren.
Onder meer om te leren borduren!
Veel viel haar niet te leren, ze is gewoon een natuurtalent.
Of het zit in de genen :)
Ze had het heel snel door.
We kochten bij Zeeman een klein pakketje om te proberen en zoals jullie zien heeft ze al een flink stuk gedaan in slechts 1 dag!

Zelf ben ik doorgegaan met het huis.
De hele bovenste helft van het patroon is nu af.
Ik heb het even opzij gelegd om aan iets anders te werken, dat zien jullie later.

En over patronen gesproken!
Jullie weten vast nog wel dat ik dat blad kwijt was geraakt van het grote strandtafereel.
Aan mijn zus en nichtje liet ik mijn voorraad pakketten zien die ik in een klein kastje heb zitten...jullie kunnen het nu al raden, wat kwam daar ineens tevoorschijn???
Juist, de ontbrekende helft!
Een gevalletje van iets te goed opruimen dus....

10 opmerkingen:

  1. Wat leuk zo'n creatief nichtje en gezellig om samen te borduren!
    Je huis schiet al lekker op, al begrijp ik dat de 'bouw' nu even stil komt te liggen ;-)
    Fijn dat je het vermiste patroondeel gevonden hebt, eigenlijk is het nog best snel weer boven water gekomen, gelukkig maar.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hello

    I'm your newest follower!
    Your house is looking beautiful!
    Well done to your niece, her work is lovely.
    Happy weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zei ik je? Over dat vel? VInd je weer terug als je het niet meer nodig hebt...... Kun je bij mij ook even komen zoeken? Ik ben een zak met grote kralen kwijt!!! hahahahaha
    Je nichtje kan zo te zien perfect borduren. Dus gelijk maar door naar de ingewikkelde paketten. Zal ze best goed kunnen. Ik ben eraan begonnen toen ik 17 was.. En dat ging bij mij ook in één keer goed.

    Jammer dat je verbouwing aan je huis stil komt te liggen... Vroegtijdig vorstverlet?
    Ben heel benieuwd waar je nu mee verder gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, het zit duidelijk in de genen!
    Je nichtje kan er al goed weg mee.
    Jou borduurwerk schiet ook aardig op.
    Ja, dat blad kon niet echt weg zijn hé! Toch wel leuk dat je het dan uiteindelijk terug hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat het blad toch weer boven water is gekomen..en wat kan jouw nichtje al mooi borduren..ben heel nieuwsgierig naar je ander werkje!! groetjes Petra O.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig zo samen borduren als mijn kleinzoontje komt logeren doen wij ook veel samen om te knutselen en hij kan zelfs goed breien hij is 14 jaar Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi!

    (http://kostelijkcrossstitch.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. fijne blogpost. Gelukkig heb je het blad weer terug?

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk, weer een medeborduurster erbij... Ze heeft een schattig werkje uitgezocht. Van de Zeeman??? Ook maar eens langs gaan... Fijn dat je je patroonblad weer terug hebt. Je huis wordt zó mooi, ben helemaal zot op de mooie zachte kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoe leuk om zo iets verder te zetten in de familie haha!! Ik vind ook dit werkje van je weer even mooi als altijd, je bent echt een natuurtalent { net als je nichtje } haha!!

    BeantwoordenVerwijderen