donderdag 20 november 2014

Bistro ???!!!????





Hebben jullie deze bistro niet eerder ergens gezien??
Hoe komt die nu ineens in Nederland...?
Gisteren viel er een dikke envelop op mijn deurmat. 
Al 3 jaar is er op dit werk gezweet door mijn lieve borduurvriendin Tania
Ze zag het echt niet meer zitten...tja, en dan ben ik de beroerdste niet :)
Dus vanaf nu neem ik dit werk van haar over.
Het is een pakket uit de Dimensions Gold Collection.
En iedereen die hier ervaring mee heeft weet dat dit behoorlijk pittige pakketten zijn!
Van 1 tot en met 5 draden tegelijk, gecombineerde kleuren...niet iets wat je eventjes doet.
Maar ik ga deze uitdaging graag aan!


Natuurlijk kon ik de verleiding niet weerstaan en ben gelijk begonnen met mijn eerste steekjes.
Neem maar plaats op 1 van deze stoeltjes :)
Ik moet wel even uitkijken, de halve kruisjes van Tania wijzen net een andere kant op dan ik gewend ben te doen.
Verder hoop ik dat we straks niet een verschil in "hand" gaan zien.
Haha, Tania maakte zich ( zoals elke borduurster ) zorgen over wat ik van haar achterkantje zou vinden.
Nou ik kan jullie wel vertellen dat zag er keurig uit hoor!
Niets om je voor te schamen.
Dus willen jullie weten hoe het de bistro in Hollandse handen vergaat?
Volg dan de updates op mijn blog!

En Tania zou Tania niet zijn als ze me niet verraste en verwende met een paar leuke cadeautjes.
En zoals jullie zien heb ik de allereerste kerstkaart ook binnen!
Tania ik ga dit met plezier voor je afmaken en voel me vereerd dat je het mij toevertrouwd!
Oke, mensen...jullie begrijpen vast wel dat dit een uitzonderingsgeval is, stuur dus niet allemaal jullie UFO's op! :)







17 opmerkingen:

  1. Erg mooi, lief dat je dit voor Tania borduurt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, en dit is zo'n mooi borduurwerk. Kan me wel helemaal voorstellen dat dit een lastig borduurwerk is. Maar het wordt gaaf. En jij borduurt altijd zo snel, ongelovelijk. Zo knap.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat Lief van je dat je dit gaat afmaken voor Tania..dat is jou wel toevertrouwd!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lief hoor dat je hem gaat afmaken. Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Pauline,
    Ik ben zo blij dat je deze klus wilt klaren!
    En in welke handen kan mijn bistro beter zijn dan in de jouwe?
    Je bent er al meteen stevig ingevlogen.
    Ik zet me graag op een stoeltje om je vorderingen te volgen.
    Nogmaals erg hard bedankt!
    Tania

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend lief dat je dit doet. Een megaklus, maar ook een super leuke uitdaging. Ik ben benieuwd, want het is zo,n mooi werk. Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat aardig dat jij dit wil doen, super lief van je! Ik keek net in mijn lijst en dacht, go twee keer zelfde update :) Maar nu snap ik het :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb deze zelf ook gemaakt en er erg veel plezier (en soms hoofdpijn haha) van gehad! succes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig borduurwerk. En inderdaad behoorlijk pittig de paketten van Dimensions maar ze zijn prachtig als ze klaar zijn. Succes met het afmaken.

    Groetjes Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik vind het zo plezierig hoe jullie overeen komen echt tof het is inderdaad niet gemakkelijk maar wel heel mooi veel plezier ermee

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat lief dat je het voor Tanja af gaat maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ontzetten lief van je dat je hem af gaat maken!!
    Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super mooi.... Maar ben wel héél benieuwd of je inderdaad geen verschil gaat zien. Ik heb jaren geleden eens een borduurwerk overgenomen waar mijn zus aan begonnen was. Nu was het nog niet een héél groot stuk wat ze gedaan had, denk zo'n 15% van het hele werk... Maar ik kon mooi datgene wat zij gedaan had uithalen want mijn hand was heel anders.
    Nu zijn er ook nog wel eens verschillende verhalen over de halve kruisjes... Ik heb altijd geleerd dat halve kruisjes in de zelfde richting moeten lopen als de top van de hele kruis... Maar laatst zat ik te lezen dat de halve kruisjes in de zelfde riching als de onderste steek van de hele kruis moeten lopen. Hoe doe jij dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat lief dat je haar ermee gaat helpen! Ik kijk uit naar je updates..

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heb het werkje bij Tania gevolgd...prachtig.
    Ja, dimensions...inderdaad een hele klus,he.
    Hier wonen er 4 mensen die van borduren houden...
    Manlief maakt af en toe wel een dimension...
    En ja hoor...die 5 draad kan al heel dik worden...
    Maar het resultaat is wel mooi,he...dat relief dat je krijgt.
    Ondertussen door de link van Tania nu jou blog gevonden...wat schrijf jij sappig ;-)
    Leuk,hoor...ik zal blijven lezen...
    Vele groetjes en de bistro gaat als een speer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nanske, wat leuk dat je me wil gaan volgen! Ik ben ook gelijk bij jou gaan kijken :) Wat interessant dat jouw man borduurt! Dat wil ik echt wel eens zien!

      Verwijderen