zaterdag 29 november 2014

Borduurplezier

Hier eerst een foto om te bewijzen dat ik echt geen borduurkabouter in dienst heb!
Ook wel eens leuk toch om mij in actie te zien?
Hier ben ik bezig met de bistro van Tania.
Met leesbril op...

Maar ook aan mijn werk worden kruisjes gezet!
Toch weer een flink stuk erbij:
Allebei de pakketten hebben helaas het probleem van te weinig garen.
Soms is dat echt maar een klein tekort, soms groter, maar irritant is het zeker!
Dus nu gauw bij daglicht eens in mijn voorraad kijken naar een passende kleur om mee door te kunnen.
Kleurnummers worden er bij Lanarte en Dimensions helaas niet gegeven.




12 opmerkingen:

  1. Het bewijs :) valt me meteen op dat je zonder borduur ring werkt, :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Elisa, ik gebruik nooit een ring of frame, vreselijk vind ik dat, ik wil de stof in mijn handen voelen :)
      Gelukkig borduurde Tania ook zonder ring, dus dan zie je helemaal geen verschil.

      Verwijderen
  2. Ik verdacht je er stiekem van maar je doet het dus helemaal alleen ha ha ha...ik vind het werkje van Lanarte erg mooi!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dimensions heeft toch wel kleurnummers? En online kun je wel een omzettingstabel naar Anchor of DMC vinden. Van Lanarte heb ik geen idee. Maar ze worden beide prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk je bezig te zien!
    Ja, een leesbrilletje moet ik ook steeds opzetten.
    Minder leuk dat je draad tekort komt :(
    Als je wil, kijk ik wel even in de voorraaddoos.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie actiefoto! Knap dat je het redt met alleen je leesbril (ik heb er evengoed nog een loep bij nodig). Grrr, te weinig garen en geen kleurnummers, geen goede reclame Lanarte en Dimensions!
    Ik hoop dat je nog wat passende kleuren in je voorraad hebt.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij Lanarte géén nummers???? Dat ben ik niet gewend van Lanarte. Nu is het al een tijdje geleden dat ik wat van ze gemaakt heb, maar mijn ervaring was altijd dat er nummers bij zaten en dat zij er zoveel garen in doen dat je het pakket haast twee keer kan maken.... Goh, dat verbaast me dat ze er nu geen nummers meer bij doen en dat je bij hun ook te kort hebt......Zijn zeker aan het besparen vanwege de crisis.... Maar jou stuk wordt ook weer erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is denk ik al een ouder pakket, ik heb het geërfd namelijk.
      Inderdaad heb ik het bij hen niet eerder meegemaakt. Misschien ben ik iets te royaal geweest...maar toch. Het was gelukkig maar een klein beetje en ik heb iets passend gevonden, het ging om een ecru-kleur.

      Verwijderen
  7. wat een prachtige foto van je zelf.
    En een mooie borduurwerkje, knap gedaan.
    liefs sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke actiefoto! Ik denk dat je kabouters heb, die je van eten en drinken voorzien. Daarom kan je dan zo snel borduren. :-) Ik kom nooit garen tekort in pakketten. Volgens mij borduur ik dan zo zuinig, dat ik bij het laatste stukje garen, de naald eerst door het borduurwerk steek, om daarna heel moeilijk het kleine draadje door de naald zit te priegelen. Je boerderij wordt ook mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahaha, toch geen kabouters! Leuk je in actie te zien! Vreselijk dat je garen te kort komt! Snap echt niet dat fabrikanten zo zuinig zijn... Heerlijk dat sfeervolle werk met de boerderij!

    BeantwoordenVerwijderen