woensdag 26 november 2014

Fiets

Lekker snel ga ik he?
Het is dan ook een ontzettend leuk borduurwerk.
Heel afwisselend!
Ik doe gewoon steeds een ander hoekje.
In een week tijd toch al aardig opgeschoten :)
Een verschil in "hand" is gelukkig niet te zien tussen links en rechts.
Dus uiteindelijk zal niemand zien dat er 2 borduursters aan gewerkt hebben.
Wat de halve kruisjes betreft ben ik eens op internet gaan zoeken.
Dan lees ik dat er wordt aanbevolen dat je ze dezelfde kant op laat lopen als de bovendraad van je hele kruisjes.
Zoals Tania dus doet.
Maar kijk ik naar de werkbeschrijving en de foto van Dimensions zelf, dan heb IK weer gelijk.
Nou ja, veel zal het niet uitmaken denk ik, het is ook maar wat je het mooiste vindt.
Maar misschien scheelt dat in dit geval weer wel in het "trekken" van de stof.

13 opmerkingen:

  1. Je schiet zeker lekker op! Het is een lekker fleurig tafereeltje, ik ben benieuwd hoe het lege vlak opgevuld gaat worden. De halve kruisjes links of rechts....het is een hele techniek lees ik wel!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je gaat zeker snel zeg. Prachtig.

    Groetjes Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moet zeggen, dat ik daar eigenlijk nooit zo over nagedacht heb.
    Ik maak altijd mijn halve kruisjes mee in de richting van de bovenste draad van het hele kruisje, leek me gewoon logisch ;-)
    Maar of dit nu is zoals "het hoort" of dit invloed heeft op het trekken van de stof, heb ik eigenlijk nooit zo bij stilgestaan.
    Ik vind eigenlijk halve kruisjes helemaal niet zo leuk, dat is ook één van de redenen, waarom ik niet zo graag aan de bistro meer werkte, veel te veel halve kruisjes ;-)
    Maar jij bent prachtig bezig en ik vind het leuk dat je ervan kunt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo zeg, jij gaat hard! Wordt wel mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb inmiddels ook al twee verschillende meningen gehoord. Nou, maakt me niet uit. Ik blijf gewoon dezelfde kant op gaan als de bovenliggende steek. Lijkt me gewoon logisch. Je werk wordt weer schitterend. Mooie, warme kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. amai Pauline ge gaat er nogal van door zo snel en mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hallo,
    Was je blogje even aan het bekijken.
    Je maakt echt mooie dingen. En je gaat zeker snel.
    liefs sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jij gaat echt goed, wat een super mooi werk wordt dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, wat ga je snel! En leuk te lezen dat je ook geniet van het maken van dit prachtige werk. Er staan ook zo veel mooie details op!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wonderful progress on this beautiful piece.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat ga je snel zeg, het is en blijft een prachtig maar heel bewerkelijk project. Succes, ik volg graag je vorderingen. Ook je ander werk is super. Ik denk dat jij de hele dag zit te borduren om zo'n vorderingen te maken :-p

    BeantwoordenVerwijderen