zondag 7 december 2014

Zonnebloem

Er is weer aardig wat bijgekomen bij mijn herfsttafereel.
Al zijn in het echt de zonnebloemen al uitgebloeid en gaat het al winteren.
Dit werk is echt een beetje een verrassing.
Het leek zo saai maar in het echt is het erg mooi!
Een fout had ik helaas ook gemaakt.
Het vierkante mandje op de tuintafel...
De bloempjes had ik groen gemaakt!
Dat kwam doordat de kleurtekens vreselijk op elkaar lijken. Een s op zijn kant en een schuine z.
Is dat bij jullie ook zo'n ergernis??



10 opmerkingen:

  1. Ik vind dit een erg mooi borduurwerk worden. Ja, als symbolen op elkaar lijken vind ik lastig. Er zijn zoveel symbolen en dan toch op elkaar lijkende symbolen gebruiken. Wat ik nog lastiger vind is als het geen symbolen maar kleuren zijn. Als het dan een beetje donker is, pak je snel een verkeerde kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klopt Pauline..je moet soms heel goed kijken anders ga je de fout in met kleurtjes..wat wordt het toch mooi en mijn favoriete zonnebloem staat er ook al op!!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wordt wel erg mooi hoor! Ik vind het ook lastig als tekens zoveel op elkaar lijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, vergelijkbare tekens of nrs, kan voor ergernis zorgen.
    Ik vrees dat er in de bistro ook wel enkele zitten.
    Maar het wordt wel een prachtig werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij word mooi en ja soms lijken de tekens echt te veel op elkaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat probleem ken ik. In mijn lange jan heb ik daar ook zo'n last van gehad. Je werk is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, schei uit alsjeblieft!!! HAED kan daar ook zo'n goed houtje van. In de Sacred Hour heb ik tot twee keer toe een set tekens die exact op elkaar lijken. Heb al een fout gemaakt....... En gaan het lekker niet uithalen haaahaha. Die kleuren liggen zo dicht bij elkaar dat ik die moeite niet ga nemen.
    Verder wordt dit stuk echt héél mooi. Heeft gezellige warme kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja irritant!! en wat dacht je van Dimensions? Die werkt met nummers bij het garen, heb je bijvoorbeeld kleur 15356 en 15365...handig! Pijltjes als teken vind ik in patronen helemaal een ramp, pijltje naar boven, naar beneden, links, rechts..aaargh

      Verwijderen
  8. Tja, die tekentjes... Vooral 's avonds controleer ik een tekentje wel 10 x voor ik aan de slag ga... Je herfsttafereel vind ik zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen