dinsdag 2 juni 2015

Boekenschat

Laatst kreeg ik via mijn moeder een doos vol borduurspullen.
Echt een schat om uit te pakken, een soort verrassingsdoos!
En geweldig wat er dan allemaal uitkomt.
Een borduurpakketje en een hele hoop boeken en patronen zaten er in.
Sommige dingen heb ik dubbel maar daar weet ik ook wel iemand voor :)
Niet alles is bruikbaar, er zitten ook wel hele tuttige, ouderwetse dingen bij.
Wie wil er nu bijvoorbeeld een kaartkleed borduren...
Of een enorm Mies Bloch patroon van een draaiorgel.
Kennen jullie het boek van Paul Biegel: Japie en de dingen?
Daarin keren weggegooide spullen steeds weer terug......
Nou zoiets heb ik ook hiermee!
Maar er zitten ook hele mooie en leuke dingen bij die vast nog wel eens gebruikt gaan worden.



5 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk zo'n doos vol borduurboeken. Lekker bladeren, patroontjes kijken en keuren: welke zal ik maken en welke niet. Weet je dat er nog steeds kaartkleden worden geborduurd (en verkocht) voor het goede doel Tesselschade? Ze noemen dat dan bridgekleden, hihi. Ik waag me daar niet aan, veel te gedateerd. Geniet van je "nieuwe" aanwinsten. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd leuk zo'n surprise doos. Even gezellig een poosje snuffelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. chance heb je he, dat je zo'n doos krijgt, veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. chance heb je he, dat je zo'n doos krijgt, veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen