woensdag 19 augustus 2015

Terug en dus weer wat te laten zien!

Heerlijk op vakantie geweest! En wat was dat lang geleden.
Gewoon in eigen land hoor, maar echt genoten.
Tussendoor toch tijd gehad om te borduren.
Dat zijn echt de momentjes voor mezelf.

Ik ben begonnen aan de karpers.
Eerst was de stof echt veel te stug.
Dus de gok gewaagd en de lap gewassen.
Gewoon in een bak water uitgespoeld.
Er kwam een hoop stijfsel/blauwsel uit.
Daarna borduurde het veel prettiger.

Het heeft 9 patroonbladen en wordt behoorlijk groot.
Dus voorlopig nog genoeg hieraan te doen.
Ook aan het pakketje van de Country Compannions heb ik wat gedaan.
Een leuk werkje.
De egel wordt geborduurd met gemengde draden.
Niet echt iets dat ik leuk vind maar het effect is mooi.
Het garen is weer aan de krappe kant maar gelukkig kon ik op vakantie een kleurtje bijkopen.

Ik ben ook nog even in Groningen geweest en heb er Sajet weer bezocht.
Maar wat was dat een tegenvaller.
Er is niks meer over van die leuke, grote handwerkwinkel.
Beperkt open en vol dozen en afgezette gedeeltes.
Ik had het met 5 minuten wel gezien.
Ik vermoed dat ze overgaan op het internetwinkelen.
Toch jammer....
Zelfs de geborduurde werken die aan de wanden hingen worden nu verkocht.




6 opmerkingen:

  1. Ai ai, die kleuren beloven wel wat moois zeg. Denk dat ie prachtig gaat worden.
    Maar ik kan je wel aanbevelen dat uitspoelen NIET met die grote joekels te doen.... Dan ben je per direct. van de borduurtekens af heheheheh. Ben ook gek op Country Companions

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooii begin...en je was niet ver uit de buurt bij mij vanaf Groningen..bij Sajet kom ik dus wel vaker maar de laatste tijd vind ik er ook niets meer aan..je breekt je nek over de dozen,je kunt niet meer lekker rond snuffelen...en zelf moeten ze ook zoeken naar dingen: had een geurzakje gekocht..maar het duurde even voor dat ze de juiste doos te pakken hadden ha ha ha...ik denk dat ze zich inderdaad meer richten op webshop verkoop! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lief egeltje gaat het worden, en altijd leuk zo'n nieuw begin!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, dat egeltje, wat schattig! En een mooi begin van de karpers!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je zo genoten hebt op je vakantie! En Sajet, vroeger kwam ik er nog weleens maar nu alleen als het niet anders kan. De mensen zijn niet aardig, het is er een zooitje en een deel is afgezet. Nee, klantvriendelijk zijn ze niet, ik kom er niet graag. Je kunt beter naar De Handwerkboetiek in Roden. Bovendien is daar vlakbij ook nog een handwerkzaak met bolletjes wol, stofjes, fournituren e.d. (De Spinnerij). Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal met je eens hoor, zal die zaak ook niet echt missen.
      Maar ALS ik eens in het Noorden was dan ging wel eventjes kijken, gewoon mooi wat er aan de muren hing.
      Roden ken ik ook hoor, had ik inderdaad beter heen kunnen gaan :)

      Verwijderen