dinsdag 22 september 2015

Herfst

Altijd leuk als je borduurwerk aansluit op het seizoen.
Nou is dit wel toeval hoor, maar het is wel toepasselijk om bladeren in herfstkleur te borduren op het moment :)
Kijk eens wat een prachtig 3D-effect!
Het is echt erg leuk om te doen.
Gaat lekker vlot.
Alleen goed opletten dat ik wel 3 draden neem en niet de gebruikelijke 2.
Vooral als ik wissel van werk....

En dat heb ik wel gedaan natuurlijk.
Blad 1 van de vissen schiet nu echt op.
Al zat het inderdaad even tegen...1 kleurnummer was al op.
Dus helaas, ook de chinezen zijn niet al te royaal.
Maar probeer het maar eens te vinden...in de groene achtegrondkleur ben ik dus verder gegaan met DMC.
Want een lijstje zit er wel bij.
Gelukkig is het kleurverschil minimaal.



7 opmerkingen:

  1. Wat een mooie herfstkleuren. Is het niet lastig dat het patroon al op de stof is getekend? Vroeger borduurde ik wel eens zo'n voorgedrukt kussen voor mijn oma en dan was het soms onduidelijk welk hokje nou welke kleur had. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit pakket werkt anders als de voorbedrukten die we hier gewend zijn. Het is inderdaad soms vaag waar de grens van een kleur loopt op de voorbedrukten hier... .Maar in dit geval zijn de kleurtekens op de stof gedrukt...En die geven dus echt per vakje aan welke kleur je daar moet gebruiken... Kan niet missen..

      Verwijderen
  2. Nee hoor, het is allemaal heel duidelijk gedrukt en bovendien zit er ook een patroonboekje bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie herfstige update weer..en dat geknibbel altijd op het borduurgaren mee leveren met pakketten ..krijg ik ook altijd een sik van...lever eens royaal..ook mijn smeekbede aan fabrikanten!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi!
    Volgens mij komt de stoom weer uit je borduurnaalden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het "herfstige" werk is prachtig, wat een mooi 3D effect!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat issie toch een lol he, die grote Chinees...
    Ik denk dat ik hem morgen ook weer eens te grazen neem...
    En ik wil je niet teleurstellen..... Maar in alles wat de Chinezen maken zijn ze nog gieriger dan elders.... Dus ook in het het garen.
    Ze zeggen wel dat het voldoende moet zijn, en met die grote Chinees heb ik nog niet echt een serieus probleem ondervonden, maar het gaat daar echt wel van : Mooi maken, maar liefst zo goedkoop mogelijk. En dan stuit je dus op dit probleem.

    BeantwoordenVerwijderen