vrijdag 29 april 2016

Muurtje...

Nou ja, muurtje...
Behoorlijk ding, dat is het.
Ik heb hem maar weer eens opgepakt.
Deze enorme lap kan je best op schoot nemen op de bank.
En zeg nou zelf, daar was het ook best weer voor.
Heerlijk wat steekjes wegwerken en ondertussen TLC kijken, haha.
Pot thee erbij, wat wil je nog meer....
Deze keer ben ik maar eens wat gaan doen in de rechterbenedenhoek.
Ik was die bovenhoek een beetje zat aan het worden.
Die vulsteekjes komen later wel een keer.
Ik las ergens van zo'n uitdaging om elke dag 50 steekjes ergens aan te doen, bij voorkeur een Haed.
Nou, dit is geen Haed maar een grote Chinees.
Evengoed een hele hoop kruisjes te maken.
Ik heb dus zo eens zitten tellen terwijl ik de steekjes borduurde.
Per draad kom ik toch al gemiddeld op zo,n 30 kruisjes.
Nou, in een avondje borduur ik rustig 10 draden weg.
Dus met 120 per uur of zo....haha over de borduursnelweg.
Misschien moet ik toch eens een roulatie-schema maken.
Komt alles eens aan bod en groeit zienderogen.
Ik weet het nog niet...
Mijn spieren protesteren hier toch een beetje tegen.
Dit werk borduurt ook wel wat zwaarder, het is een flinke lap en je borduurt met 3 draadjes.
Neem daarbij alle haakseltjes die ik ook graag doe en het is eigenlijk niet zo gek dat mijn lijf dan protesteert.
Niet overdrijven dus!



4 opmerkingen:

  1. Nu zie ik het! Ik heb dit borduurwerk al vaker gezien maar kon er geen Chinese muur in ontdekken.
    Haha, een snelheid van 120 kruisjes/uur op de borduursnelweg, leuk gevonden. Maar als je lichaam protesteert toch maar het tempo wat laten zakken. Leuk om weer wat van je te zien, was even geleden. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie update weer...maar let op de signalen van je lichaam, dan maar wat langzamer of niet handwerken.. maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan!! groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit zijn wel heel veel steekjes op ern dag. Pas op voor je lichaam hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een flinke knoepert om mee te worstelen... Het is net een soort van sumo worstelen wat we doen haahahah

    BeantwoordenVerwijderen