zondag 1 mei 2016

Vis

Ik push mijzelf om weer eens wat vaker de borduurnaald te pakken.
Onafgemaakte zaken storen mij namelijk mateloos.
Dus heb ik de vissen weer eens opgepakt.
De kleuren heb ik onlangs aangevuld dus ik kan weer doorstomen :)
Het is een behoorlijk werk, bijna vergelijkbaar met een Haed.
Daardoor zakt de moed je soms ook in de schoenen...
En al helemaal als ik denk aan alles wat ik nog heb liggen.
Nu ik aan een grote opruiming bezig ben overdenk ik dus regelmatig wat er weg kan en wat mag blijven.
Want wat moet ik eigenlijk met die stapels aan borduurbladen en cross stitchers??
Ik krijg er eigenlijk vooral de zenuwen van!
Veel te veel ideeën en patronen.
Kan een mens toch nooit verwezenlijken.
Misschien moet ik me beperken tot de pakketten en materialen die ik heb en de rest een nieuwe bestemming geven.
Hoe zit dat met jullie?

6 opmerkingen:

  1. Oh wat klinkt dat allemaal bekend. Hier ook onafgemaakte zaken aan het wegwerken. Nu eerst de (nep)quilt van mijn moeder aan het afmaken en dan zien we wel weer. De borduurbladen moet ik inderdaad ook nog wat mee doen. Waarschijnlijk ga ik scannen wat ik absoluut wil bewaren en de rest naar de kringloop of zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie genoeg wat ik ooit nog weleens zou willen maken. Maar eerst maak ik af waar ik mee bezig ben. Ik ben altijd bezig met 2 megaprojecten (Escher en Pokemon) en daarnaast mag ik hoogstens 3 andere projecten hebben. Tot nu toe werkt dat goed. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed dat je een grote opruiming houdt! Het is wel herkenbaar hoor om veel te veel in huis te hebben, dat heb ik ook. Als je de ruimte hebt zou ik de borduurtijdschriften nog even bewaren, ze zijn altijd handig om kleine patroontjes uit te halen voor een kaartje o.i.d.
    Net als Jeetje probeer ik niet teveel tegelijk onder handen te hebben. Misschien helpt het om eerst een project af te maken en dan het volgende? Stapje voor stapje kom je dan dichter bij je doel. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maak geen haast, geniet hoe je borduurwerk groeit. En over het verzamelen. Ik ben gek op cross stitcher zo gauw ik deze in winkel zie wordt deze gekocht. Dus ik zou ze bewaren. Alleen al leuk om door heen te bladeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik koop nooit de bladen.. Maar ik moet zeggen... Ik heb ooit wel eens patronen van blackwork voorbij zien komen. En dat vond ik hartstikke mooi. Die zou ik wel willen hebben. Maar heb zelf twee verschillende borduurseries in huis en dan nog acht verschillende projecten waar ik tegelijk mee bezig ben.. Is eigenlijk een beetje veel he...
    Wat wordt die prachtig, die vissen. Echt héél erg mooi.. En als je nou wéér de moed in je schoenen gaat zakken.... Trek dan voorlopig even geen schoenen aan... Doe dan gewoon wat teenslippers aantrekken... Dan kan die moed niet zo in je schoenen blijven zitten...hahaahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. geen gemakkelijke keuze denk ik, maar zoals je jezelf zegt te veel werken is ook niet goed.

    Hoeveel heb je er ?

    BeantwoordenVerwijderen